8.5.15

Zebra pastasi

Bu  kek her zaman cocuk dogum günlerinde gerek isminden olsun gerek deseninde hep ilgi odağı olmuştur..
Zebra keki

ZEBRA PASTASI

6 Yumurta
200 g şeker
350 g un
250 ml sıvı yağ
yarım çay bardağı ılık su
1 vanilya şekeri
1 kabartma tozu
3 kaşık kakao
2 kaşık süt

Yumurta, şeker ve suyu  mixer ile  en az 7 dakika en iyisi 10 dakika beyazlayıp kabarıncaya kadar çırpın.
Sıvı yağı ekleyin,biraz daha çırpıp mixeri kapatın..
Un,kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba eleyin..
Unlu karışımı yumurtalı karışıma tel ile üsten alta gelecek şekilde yavaş ve dikkatlice yedirin.
Hamurun 4/1 ini ayırıp az olanına kakaoyu eleyerek ekleyin ve sütü katın.

Yağladığınız kalıbın (26cm) tam ortasına ilkonce iki kaşık beyaz renkli hamurdan onun tam ortasına da bir kaşık kakaolu karışımdan koyun..Yine iki kaşık beyaz renkli hamurdan ardından ununda ortasına bir kaşık kakaolu hamurdan koyarak aynı sistemde hamur bitene kadar hep  devam edin..
Bir kac defa kalıbı mutfak tezğahına vurup içindeki hava kabarcıklarının kaybolmasını sağlayın.
160 dereceli fırında 45-50 dakika pişirin…
40 dakika sonra kürdan testi yapıp pişip pişmediginin ilk kontrolunü yapın..
Piştikten sonra fırıdan alıp iyice soğumasını bekleyin..1 gün beklemeniz daha iyi olacaktır..
Enine iki defa kesip daha önce hazırladığınız  ve soğuttuğunuz kremayı sürüp pastanını tamamlayın…bir kaç saat daha bekleyip pasta kesime hazır.

Pasta Kreması

2 yumurta sarısı
100 g şeker
1 vanilya şekeri
60 g un
yarım litre süt
1 kaşık tereyağı

Sütü biraz ılındırın.
Yumurta sarıları,şeker ve vanilya şekerini  köpürüp rengi açılıncaya dek çırpın.Elenmiş un ve sütü ekleyip tekrar karıştırın.Ufak bir tencereye alıp içine tereyağınıda ekleyin.Bir taşım kaynatıp sogumaya bırakın..
Zebra keki

Hazırlık süresi 1 saat

9 yorum:

Eya dedi ki...

Kiyamadim...bu güzel görüntüyü ve bu blogu yorumsuz birakmaya kiyamadim arkadasim. Cok cok begendim, görüntüye bayildim. Herkes yapiyor bu keki ama bu kadar sik, bu kadar zarif ve düzgün bir görüntü daha önce hic görmedim... emegine, gönlüne saglik, sevgilerimle

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tesekkür ederim Zehracim..Seninle ve elbetteki diger blog yazari arkadaslarla blog üzerinden yazismayali epey olmus…Bende biraz evvel söyle bir gecmise bakip eski yayinlarin nekadar tiklandigini ve yorum geldigini görünce icim ciz etti…Akabinde senin yazdiklarini okuyuncada bende dayanamayip sana bir iki satir yazayim dedim arkadasim..Tekrar tesekkür ed
iyorum...

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir görüntü, bayıldım. Anladım ki mutfak terazisiz olmayacak, hemen sipariş veriyorum, ilk fırsatta bu tarifi deneyeceğim. Facebook konusunda çok haklısınız, bloglar çok ihmal edildi. Bizim fotoğraflar alakasız tariflerle hırsız facebook sayfalarında elden ele dolaşıyor, emeğin sahibine bir ziyaret bile yok:((
En azından biz birbirimize sahip çıkıp, destek olabiliriz.
Sevgilerimle...

GuRBeTCi dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Görüntüsü kadar tadida çok güzeldir. Ellerinize emeginize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ölçülerine de uydum ama olmadııı olamadıııı

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili adsiz yorumcu...Neden olmadi acaba..? Bu tarif yillardir istisnasiz hemen hemen her ay pisirdigim bir kektir...Cok sevilidigi ve sikca pisirildigi icinde bir cok kez tarifi elden de verdigim odu.Simdiye kadar hic bir olmadi yorumu almadim.Üzüldüm acikcasi...

Adsız dedi ki...

Serap hanım tarifiniz çok güzel ama ölçüleri bardakla kaşıkla tarif ederseniz daha iyi olacak bende tartı yok


bir dilim bir tutam dedi ki...

Merhaba Adsiz yorumcum....Gunumuzde artik mutfak terazisi olmayan yoktur diye düsünüyorum.Bardak ve kasik ölcüleri herzaman dogru olmuyor...