14.12.14

Hurmali Islak Kek

 Birçoğumuzda hurma maalesef sadece Ramazan ayında yeniliyor, ondan sonrada adı bile anılmıyor.Hatta marketlerde bile raflardan kalkıyor..Biz hurmayı çok sevdiğimizden ve Ramazan dışında da yemekten hoşlandığımızdan epey bir stok yapıyor ve hurmalardan değişık tatlar keşfetmeyi seviyorum…
Sizinde elinizde belki Ramazandan kalmiş ve iyice kurumadan değerlendirmek istediğiniz hurmalarınız varsa işte bir kek tarifi..
15951747536_7cefcf8daf_k,



HURMALI ISLAK KEK

Malzemeler:
2 yumurta
180 g Hurma (1 kase)
125 ml su (yarım bardak)
100 g oda ısısında tereyağı
100 g esmer şeker ( yarım bardak)
180 g un ( 1 bardak)
1 paket kabartma tozu
Biraz tarçın ve Muskat(Hint cevizi)

Yapılışı:

Hurmaları çekirdeklerinden ayırın ve ince ince kıyın
Ufak bir tencereye hurmayı ve suyu koyup bir taşım kaynatın ve soğumaya bırakın.

Tereyağını  şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
Un,kabartma tozu,tarçın,ve hint cevizi rendesini karıştırıp eleyerek şekere katın..
Yumurtalari teker teker ekleyin..

Fırına dayanıklı ufak bir kaliba boşaltın.
180 dereceli fırında 20-25 dakika pişirin

Sosu icin malzemler:
150 g Esmer şeker (1 bardak)
150 g Tereyağı
I paket vanilya
175 g Krema (1 bardak)

Sos hazirlanisi:

Tüm malzemeyi ufak bir tencereye koyup karıştırarak tereyağın erimesini sağlayın.Kaynamaya başlayınca ocaktan alıp soğuması için bekletin..

Soğuyan keki istediğiniz şekilde kesin ve üzerine sos dökün..
Ben ılık sos eşliğinde yemeyi tercih ediyorum..

Hazirlama süresi   35 dakika



Daha önce hazırladığım hurmali bir tatlı

Kahveli Hurma Tatlısı




4 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Hurmayı her daim yemeyi seven biri olaraktan tarife bayıldım. Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Lezzet dolu bir blog... Ellerinize sağlık.Hemen deneyeceğim çünkü gerçekten enfes görünüyor. bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

filizceyemekler dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel olmuş:))

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Sizi zevkle takip ediyorum bana da beklerim. Sevgilerimi bıraktımmmm...:))