10.11.14

Çikolatalı portakallı parfe

Özel davetlerde özel tatlılar çıkarmayı çok seviyorum.Parfede onlardan bir tanesi…Dondurup yendiği için belki yaz tatlısı olarak uygun görülsede, kışında kış meyvaları gayet güzel  hazırlanıp ikram edilebilinir.. Iste  portakalin o ferahlatan tadiyla  ve agziniza aldığınızda  kırılan sürpriz  yaprak çikolatalarla hazırlanan  parfe tarifim..
portakalli cikolatali parfe

PORTAKALLI CIKOLATALI PARFE

Malzemeler:

3 portakal
4 yumurta (2 tüm 2 sadece sarısı)
125 g şeker
1 paket bitter çikolata
300 ml krema

Arzu edilirse 2 yemek kaşığı portakal likörü

Yapılışı:

Çikolatayı gelişi güzel ufaltıp benmari usulu eritin..
Daha sonra yağlı fırın kağıdına döküp bir spatula yardımı ile incecik sürün ve 1 saat kadar kuruyup serlesmesi icin bırakın.
Portakalları yıkayıp 2 tanesinin kabuklarını rendeleyin ve suyunu sıkın..
Diğer portakalın kabuklarını zarları kalmayacak şekilde bıçak yardımı ile kesip aralarından portakal dilimlerini çıkarın..(Bakınız assağıda..)
Kalıbınızı streç folyo ile kaplayın.
Şeker, 2 tam yumurta ve 2 yumurta sarısını sıcak suya dayanıklı bir kapta benmari usulu çırparak şekerin erimesini ve yumurtaların hafifçe koyulaşmasını kremamsı kıvama gelmesini sağlayın.
Daha sonra hemen soğutmak için soğuk suyun üzerine yine benmari usulu karıştırarak soğutun.
Diğer bir kapta kremayı  serleşene kadar çırpın.
Portakal suyunu,kremayı ve rendelediginiz portakal kabuklarınıda ekleyip hafifce karıştırın.
Kalıbınızın genişliğinden ve boyundan biraz daha dar olarak çikolataları bıçak yardımı ile kesin.
Kalıba krema çikolata krema şeklinde yerleştirin..
En az 8 saat buzlukta bekletin..
Sunmaya yakın 15 dakika önce çıkarıp istediğiniz büyüklükte kesip  portakal dilimleri ile süsleyin...

portakal parfe


                                                            Portakal dilimlenmesi





Hazirlama süresi 30 dakika
Bekleme süresi 8 saat


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba sizin bloğa tesadüfen rastladım amaçok beğendim.Tarifleriniz kimse de görmedim çok güzeller.Parfeye bayıldım. Ben de yaşadığım yeri ve kültürünü tanıtmak adına dört gündür blog sahibiyim.Daha çok acemiyim.lütfen bloğuma bakabilir misiniz.
pembezambak.wordpress.com

Çiğdem

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Cigdem ziyaretin ve yorumun icin cok tesekkür ederim..
7 yildir blogta yaziyorum ve tariflerin daha cok degisik ve ilginc olmasina özen gösteriyorum…Sevgiler