25.4.13

Kuşkonmaz salatası

kaparili kuskonmaz salatasi


Ilkbahar nihayet çok, çok gecte olsa Almanya'ya geldi….Tezgahlarda yeşillkiler de yavaş yavaş yer almaya başladı. Gerçi daha yerlisi henüz çıkmadı ama  Meksikadan gelen bu kuşkonmazları pazarda  görünce dayanamayip aldım…ve güzel bir salata hazırladım….

kaparili kuskonmaz salatasi

KAPARILI PATATESLI KUŞKONMAZ SALATASI

Malzemeler:
1 kg patates
500 g kuşkonmaz
1 limon suyu
1 yemek kaşığı kapari
3 yemek kaşığı zeytinyagi
tuz ve tane karabiber
biraz şeker
Yapılışı:
Patatesleri kabukları ile tuzlu suda haşlayın..Daha sonra soyup ve soğumaya bırakın..
Kuşkonmazların alt kısımlarını kesin ve mümkünse kuşkonmaz tenceresinde şeker ve tuz atarak biraz haşlayın.
Istediğiniz yumuşaklıga gelince -ki ben biraz diri kalmasindan yanayım- çıkarıp hemen soğuk suya atın..
Patatesleri ufak ufak doğrayın….bir kaba alın,kuşkonmazlari 3 er cm uzunluğunda kesin…kaparileri ekleyin..
Limon suyu,zeytinyağı,tuz ve çekilmiş tane karabiber ile bir sos hazırlayın. Bu sosu salatanın üzerine dökün…

Kuşkonmaz tenceresi nedir?

 Kuşkonmaz tenceresi oldukca uzun icinde metalden süzgeci olan dar bir tenceredir..Kuşkonmazların baş kısımları çabuk piştiğinden süzgeçli tencereye baş kısımları suya gelmeyecek şekilde dik konur ve böyle pişirilir…Pişme sonunda ise süzgeç tencereden çıkarılır.

Tenceresi olmayanlara tavsiyem kuşkonmazların baş  kısımlarını  digerlerinie nazaran suya biraz daha geç atmanız….!

8 yorum:

nesrin dedi ki...

Cok güzel bir salata, ellerine saglik Serap abla.

mutfagabuyrun dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Kuşkonmaz hiç yemedim ve denemedim. bu görselde lezzet kokuyor. Ellerinize sağlık

tıp dersleri dedi ki...

Güzel blog !!! Kolay gelsin

Sevimin Aşkanası dedi ki...

Çok hoş görünüyor bayıldım , kuşkonmaz tam bir şifa kaynağı , mutlaka denenmeli sevgiler

Pasta sarayim dedi ki...

Istah acici bir görüntü,nefffiis.
Ellerine saglik canim..

Fatosca Tadlar dedi ki...

Nefis :))
Görüntü tadının elçisi olmuş bence :)
Ellerinize sağlık, bana da beklerim,
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
sevgiler...

sare dedi ki...

Fotoğrafına vurulmuştum, lezzeti de bir harika olmuştur.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...