27.3.13

Fava

Türk mutfağının  en güzel ve klasik mezelerinden biridir fava..Değişik bir kesimle porsiyonluk halde misafirlere ikram etmeye nedersiniz?
Fava
FAVA

Malzemeler:

 250 g kuru bakla
5 yemek kaşığı  zeytinyağı
1 soğan
1,5 tatlı kasığı şeker
biraz dereotu
tuz ve limon

Yapılışı:
Akşamdan ıslattığınız baklaları süzüp yıkadıktan sonra tencereye alıp içine gelişi güzel doğranmış soğanı,şekeri,tuzu ve zeytinyağını koyup üzeri kapanacak kadar su da ekledikten sonra pişmeye bırakın.
Baklaların iyice ezildiğinden emin oluncaya kadar pişirin.
Daha sonra ya el blenderinden veya süzgeçten geçirin.Bu esnada arzu ederseniz dereotunu ufak ufak doğrayıp içine katabilirsiniz.. Soguk su ile çalkaladığınız dikdörgen bir kalıba döküp donması için bekleyin..
Sonra kareler halinde kesin, zeytinyağı ve dereotu ile süsleyip limon eşliğinde servis edin.

Ben farklı olsun diye kurabiye kalıbı ile kesmeyi tercih ettim...


fava

17 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm:)
harika görünüyor favan..
sunumunda keza öyle.
sevgiler..

BOŞNAK KIZI dedi ki...

sunumu çok beğendimm ellerinize sağlık :)

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağık çok sevdiğim bir mezedir sevgiler...

canikom dedi ki...

elinize sağlık...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tablo gibi olmuş,resimden bir harika olduğu anlaşılıyor..ellerinize sağlık..

Saglıklımutfak dedi ki...

Tamam Favayı herkes yapar ne olacak. Ama kimse bu kadar şık sunamaz bence. Serabım muhteşem olmuş.Ellerin dert görmesin nefisss. Öperim

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor tabi sunumda mükemmel ellerine sağlık sevgiler:))

Ferkay dedi ki...

Off Serapcım favayı çok severim, ama sunumuna bayıldım.. Ellerine sağlık canım..

Denizin Tuzu dedi ki...

Görüntü o kadar muhteşem ki eminim ki bakla sevmiyenler bile bu resmi gördükten sonra denemek isteyeceklerdir.Ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

ne kadar şık güzel bir sunum canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellerine sağlık.
Olsa da yesek.

Fava cı anne

Betül KAVAL dedi ki...

Bayıldığım tat. Nefis gözüküyor. ellerine sağlık.

sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok severim favayı. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Kurabiye kalıbı ile kesmek fikri ise çok hoş, çok şık olmuşlar. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Serab abla görüntü süper....eline sağlık ben fava çok severim ama kendim hiç yapmadım yapmak istediğimde bu tarif benim reçetem olacak...sevgiler Berline ve sana.

sibelyalcincom dedi ki...

Harika bir sunum olmuş ellerine sağlık sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Canım benim güzel paylaşımlarınla beraber inşallah 50'li yılları kutla
mayı nasip etsin sevgiler...

Adsız dedi ki...

Serap hanımcım
http://dessertgirl.blogspot.com/search?updated-max=2013-02-06T20:07:00-05:00&max-results=30 tam bu sayfaya baksanız cok cici kurabiyeler var bayıldım:)) paylaşmak istedim
Aytop