11.12.12

Sacher usulü cikolatali armutlu pasta



Sacher pastasi Avusturya'nin meshur cikolatali pastasidir…Bende orjinal tarife sadik kalarak bir kac kez yaptim…Bu tarif ise sacher uslu yine cikolatali ve armutlu bir kek...


ÇIKOLATALI ARMUTLU KEK 
 "Sacher usulü"
Malzemeler:
250 g  bitter çikolata
8 yumurta
150 g tereyağı
150 g un
150 g şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
30 g pudra şekeri
3 armut
 2 kaşık reçelyap
1 limon suyu
 1tatlı kasığı tarçın

200 g kuvertür
100 g sıvı krema
15 g hindistan cevizi yağı(Türkiyede Biskin) veya tereyağı

Yapılışı:
°Çikolatanin 200 gramını parçalayın ve benmari usulü eritin.
°Tereyağı,şekeri ve vanilya şekerini çırpın..Yumurta sarılarını teker teker içine katıp karıştırın.
°Erimiş çikolatayi katın.
°Unu ve kabartama tozunu eleyerek ekleyin.
°Yumurta beyazını pudra şekerini yavaş yavaş serperek kar haline getirin.
°Çikolatalı karışıma ekleyin,fazla karıştırmayın…!
°26 cm lik kelepçeli kalıbı yağlayın ve ve hamuru boşaltın.Üzerini düzeltin.
°150° dereceli fırında yaklaşık 45 dakika pisirin..

°2 armutu soyup çekirdeklerini çıkarın..Küpler halinde doğrayıp bir tencereye alın.Tarçın ve limonsuyunu ekleyin..Üzerine reçel yap ekleyip bir kaç dakika pişirin…Koyulaşınca indirip el blenderi ile çırpın veya çatal ile ezin.
°Tamamen soğumuş keki ortadan enlemesine kesin.Armut reçelinin yarısını kekin bir katına sürün.Üzerine kekin diğer yarısını kapatın.
°Reçelin diğer yarısını kekin üstüne ve yanlarına incecik sürün.
°Kuvertürü bıçakla ufaltın…tencereye kremayı koyup kuvertürü ekleyin.Hafif ısıda çikolatanın tamamen erimesini sağlayın.
°Hindistan cevizi yağı( veya Biskin veya tereyağı) nı ekleyin ve kekin üzerine bu karışımı bıçak yardımı ile düzgün bir şekilde sürün..
°Diger armutu soyup dilimleyin…Geri kalan 50 gr çikolatayi rendeleyin ve pastanin üzerini armut dilimleri ve cikolata rendesi ile süsleyin.


8208628200_92c57a99fb_z8207532453_ba6021f3d3_z

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Serapcım muhteşem bir pasta olmuş
ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor canım,ellerine sağlık...

Pasta sarayim dedi ki...

Serap'cigim cok begendim kekini,
harika bir tat eminim.Anlayamadigim 15 hindistan cevizi yagi.25 er gr
olan küplerdenmi bahsediyorsun.
Mesela "Palmin kokos fett"
Ellerine saglik canim...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fatma ablacim tabikide 15 g olacakti.Ben yanlis yazmisim…Hemen düzelttim..Tesekkürler

HÜLYA dedi ki...

görüntü harika tadını düşünemiyorum bile.. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor,ellerinize sağlık...Olsa da yesem dedim vallahi.. :)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... Kismetse yarin ben de yapmak istiyorum, tasinma esnasinda calisanlara kuvvet lazim degil mi ya..::) Tabii benim de yemem lazim bu esnada,,, malum ben de calisicam... Yoksa biliyorsun, kalorili ya, yemem ben..::))) Sevgilerimle, coook öptüm serapcigim...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Serapcım muhteşem olmuş,hemen deneyeceğim..ellerine sağlık canım..Süper görünüyor...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika bir görüntü, nefis. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş.. Ellerinize sağlık..

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim hangi ara sen mutfaga girip bu nefis keki yaptin???
ellerine saglik canim süper bir görüntü

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevimcim arsiften cikti…Yoksa ancak kendime geldim vallahi…

YELDA dedi ki...

Enfes görünüyor Serap, diyete başlamadan önce koca bir dilim yemeliyim :))

Ferkay dedi ki...

Seraaappp bu ne güzel bir kek aman yarabbi bayıldım. Hemen denemem ve oturup kendim yemem gerek..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Feraycim güzel yorumun icin tesekkürler..Sabah sabah pek bir hosuma gitti...Sana iyi bir hafta sonu ve hayirli cumalar diliyorum..Berlinden sevgiler

Aicha Dalgic dedi ki...

elelrine saglik
canim çok guzel
gorunuyorlar
ordan belçikaya
da yolasana :p

bende bloguma bekleri

Selma dedi ki...

merhabalar, sitenize ilk defa ugruyorum ve hemen uygulayacak tarifler buldum. bizlerle paylastiginiz icin cok tesekkürler :)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Selamcim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler…Berlinden sevgil ve selamlar..

Unknown dedi ki...

Nasıl güzel görünüyor böyle..
"Ye beni"der gibi poz varmış..
Ellerine sağlık.

ozguluntarifleri dedi ki...

Muhtesem gorunuyor canim ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Çok çok güzel görünüyor. Fotoğraflara bakarken sanki yemişim gibi bir mutlu oldum :)
Ellerine sağlık..

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Ben de bu pastadan istiyoruuumm :)
Ellerine saglik adasim mutlaka deniycem canim.

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

serap abla çok güzelmiş bu pasta ya bayıldım yaparım ben bunu ama reçel yap şartmı...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Positf pembem , armutlu cikolatali pastam icin recel yap sartmi diye sormussun....armutlu yapmayacaksan eger herhangi bir recel kullanabilirsin...Yok eger tarifi tam uygulamak ama recelyap kullanmak istemiyorsan armutlari pisirirken icine biraz su ile acilmis nisasta ekleyip bir tasim kaynatabilirsin böylelikle koyu kivama gelecek ve pasta katlarina sürebilecek halde olur...
Sevgilerimle.