28.12.12

Elmali pirinc pastasi


Pirinç pastası yediniz mi..?Belkide hiç duymadınız bile..
Elma veya başka meyvalarla da kolayca hazırlayabileceğiniz güzel ve değişik bir tat..


Pirinc Pastasi





ELMALI PIRINÇ PASTASI
Malzemeler:
1 litre süt 
1 tutam tuz
350 g pirinç
80 gr şeker
3-4 mayhoş elma
150 ml su
150 g yumuşak tereyağı
120 g pudra şekeri
6 yumurta
biraz galeta unu
bir çubuk tarçın
2 kaşık kayısı veya portakal reçeli
Üzeri icin  tarçın
Yapılışı:
Bir tencerede sütü bir taşım kaynatın içine tuzu ve pirinci katıp kapağını kapatın.Yaklaşık 20 dakika  ve kısık ateşte pirinçlerin sütü tamamen çekmesini sağlayarak pişirin…Ara sıra karıştırmayı ihmal etmeyin.

Elmalari soyun çekirdekli kısımlarını ayıklayın.Ince ince dilimleyin.Su ,80 gr şeker va  cubuk tarçını bir tencereye alın.Elmalari içine koyup 2-3 dakika pişirin.Elmalarin ezilmemelerine özen gösterin.Ocaktan alıp hemen soğumaya bırakın.

Fırını 180 derecede ısıtın.Tereyağanı ve pudra şekerinin yarısını iyice çırpın.Yumurtalari beyazlarından ayırıp sarılarını teker teker tereyağli karışıma ekleyin.Pirinci katip karıştırın.

Yumurta aklarını arda kalan pudra şekeri ile cırpıp kar haline getirin.Ve kaşık kaşık pirinçli karışıma yedirin.

Dikdörtgen bir tepsiyi yağlayip galeta unu serpin ve  iki parmak kalınlığında olacak şekilde malzemeyi döküp üzerini spatula yardimi ile düzeltin…

Elma dilimlerini hafif üst üste gelecek şekilde dizip reçeli fırça yardımı ile elmaların üzerine sürün ve yaklaşık 15 dakika pişirin…
isterseniz ızgara bölümünü açıp üzerini biraz kızartabilirsiniz.

Fırından çıkarıp dilimleyin ve ister soğuk ister sıcak olarak ikram edin.

Üzerine tarçın serpin.
Pirinc pastasi

31 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne kadar değişik ve güzel. Ellerine sağlık. Bayılıyorum değişik pasta tariflerine.

Sevgiler..

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok değişik bir pasta olmuş.nefis gözüküyor ellerinize sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Merhabalar Serap hanim,gercekten cok ilginc bir tarif,onca tarif okudum ama buna rastlamadim! Mutlaka denicem,yeni yilinizi simdiden kutluyorum...

Unknown dedi ki...

Değişik ve güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.

mine dedi ki...

çok değişik bir tarif denemek üzere kaydediyorum ellerine sağlık

Limon çiçekleri dedi ki...

Tövbeee...ilk defa bu şekilde bir tatlı gOrüyorum..çok ilginç ellerinize sağlık.

Ferkay dedi ki...

ilginç ve çok güzel, ellerine sağlık Serapcım..

*mehtap dedi ki...

değişik bir tarifmiş,eline sağlık canım,..

Pasta sarayim dedi ki...

Cannnim, bu ne güzel degisik bir tarif yine.Müthissin Serap'cigim.Ellerine emegine saglik.
Iyi pazarlar diliyorum:)))

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Elmalı pirinç pastası görünüm ve ambiyans olarak çok lezzetli bir alternatif, ellerinize sağlık.

Sizin, ailenizin ve sevdiklerinizin yeni yılınızı kutlar, sağlık, huzur, barış ve mutluluklar dilerim.

Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tesekkürler Mehmet bey,Berlinden sevgiler

nesrin dedi ki...

Mutlu yillar Serap ablacigim. Pastan cok hos. Ben de benzeri bir bulgurlu kek tarifine rastlamistim. Saglikli alternatifleri mutlaka denemeli. Sevgiler.

sevimin sayfasi dedi ki...

cok güzel ve degisik bir tarif ellerine saglik canim...
mutlu yillar

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Ellerine sağlık tatlı nefis görünüyor.
Daha önce hiç görmediğim bir tarif.
Bu arada;
Yeni yılın kutlu olsun.
Sağlıklı, huzurlu ve mutlu daha nice güzel senelere...

Unknown dedi ki...

Serap abla!!!!bu ne böyle ya....çok değişik zaten hep sende var değişik tarifler...biraz sütlacın temel malzemesini hatırlattı bana beğeneceğimizi düşünüyorrum ve bu tarifi defterime geçireceğim...misafiremede yaparım...güzel paylaşımlar için teşekkürler iyiki varsın sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Çok değişik bir tarif ve enfes görünüyor, ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Nasıl şaşırmazki insan bu tarif karşısında
Birazda yeni tatlar diyenlerdenim bende :)))
Çok teşekkürler vu yeni lezzet içn
Ve iyi seneler diliyorum Serapcığım

Bir Dilim Düş dedi ki...

Hariikaaa her zaman gördüğümüz tarfilerin dışında değişik bir lezzet mutlaka denemek lazım...

Sevgiler,
Evren

aysegul dedi ki...

Off yaa hiççç dayanamam çikolatalı keklere bir tatlı Serap ablacık yaa ;))

Mutlu yıllarrr.....

Öpüldünüz mucuxx

Sevgilerrr xoxo

sarımutfak-hande dedi ki...

ilginç ,değişik ve güzel:))
ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

off çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

sibelyalcincom dedi ki...

pirinçle lezzet ne kadar farklı olmuştur ellerinize sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyor:)

Adsız dedi ki...

Tarif cok cekici ve denedim ama sonuç hüsran... Tarifi yaparkende 6 yumurtanin ne kadar cok oldugunu dusundum.. galiba cok yogun oldu... buyuk bir tepsiye yaptim ama yinede cok kalin oldu. Ve tadi gorundugu kadar guzel degildi. Içindeki zengin malzemeye yazik oldu...

Kadriye

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Kadriye gercektende cok üzüldüm…Aslinda 6 yumurta bir tepsi pasta icin cok degil…Pandispanyayada en az o kadar yumurta giriyor..Bu tarifi kac kez yaptm.Ve yiyenlerin cok hosuna gittigini ve cok hafif bir tatli olduklarini söylerler..Zaten bloguma da genellikle ilk kez yaptiklarimi koymam pek…
Neyse yasadiklarin icin cok üzüldüm..Sevgiler

Adsız dedi ki...

Cevabin için tesekkür ederim.

Kadriye

Adsız dedi ki...

Tesekkurler serap hanım bu tarifinizi yaptım ve herkes saskınlıkla bunu nasıl yaptın dediler paylaşımınız için tesekkürler sevgiler Aytop

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Aytop ,nekadar memnun oldugumu söyleyemem...gecen hafta başka bir bayanın bu tarıfte hüsrana ugradıgını ögrenince çok üzülmüştüm..,
Ben genelikle tariflerimi bir kaç kez denedikten ve içime sindikten sonra yayınlamaktan yanayım..Ama tecrübeme dayanaraktanda şunu söyleyebilirimki bazen ilk denenenler herzaman basarılı olmuyor..
Böyle başarılı geçmiş yorumları okuyuncada çok memnun oluyorum..

Adsız dedi ki...

Abartmıyorum harikaydı hatta daireye bile getirdim geri kalanı, nasıl yaptın bunu dediler zaten itiraf etmeliyimki feyz aldıgım bir sayfa ve paylaşımlarınızdan hüsrana ugradıgım olmadı tekrar tesekkürler..aytop

Kiremithanem dedi ki...

Bende denemek istiyorum ama endiseliyim,Aytop kardesimin yorumunu okuyunca cesaretlendim biraz ama yari olculerle kucuk bir tepsi bile olsa yapmak isterim kimbilir belki de favori aile tatlilarimizdan olur :)
Sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Blogumu ziyaretin ve elmali pirincli tarifime biraktigin yorumun icin tesekkürler…kesinlikle denemeni tavsiye ederim…Bir arkadasimiz iyi sonuc alamamis….belki gözünden bir püf noktasini kacirmis belkide tepsisi kücük gelmis olabilir..Bu tatliyi yapan herkes memnun kaldigini söyledi…Ama tabiki yari ölcülerde yapmak baslangic icin iyi olur…Berlinden sevgi ve selamlar..

Hayattan Azıcık dedi ki...

Merhabalar her sene yaptığım ''Ben Buldum'' etkinliğini bu sene de 17 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında yapmaya karar verdim. Mutfakta kendi başımıza kaldığımızda bir sürü tarif buluyoruz. Sizin de kendinize ait tarifleriniz varsa ve bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgiler...