28.5.12

Mogol usulu tavuk


mogol usulü tavuk salatasi


MOGOL USULÜ TAVUK SALATASI
Malzemeler
4 tavuk gögsü
1 bardak tuzlu ayran
 2 bag taze sogan 
3 havuc
1 taze aci biber
1 tatli kasigi zencefil rendesi
1 limonun suyu
3-4 yemek kasigi soya sosu
1 tatli kasigi seker
  1 cay bardagi ilik su
150 g fistik ezmesi


Yapilisi
Tavuk gögüslerini ayranin icine yatirin 1 saat bekletin.
Havuclari soyup iri iri rendeleyin.Taze sogani iki veya üce bölüp uzun ve ince dograyin.Daha sonra havuc ve soganlari tuzlu kaynar suya atip biarz bekletin.Cikarip süzün.
Aci biberleri ince ince dograyin.
Fistik ezmesine ilik suyu katip pürüzsüz hake gelinceye kadar cirpin.
Limon suyunu,soya sosunu, sekeri ve zencefil rendesini ekleyin.Dogradiginiz aci biberi katip tuzunu kontrol edin.
Tavuk etlerini ayrandan cikarip süzün.Az yagli bie tavada arkali önlü kizartin.
Sebzaleri tabaga alip dilimlenmis tavuk gögsünü üzerine koyup  fistik sosunu dökün.

Mogol usulü tavuk salatasi

11 yorum:

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

hımmmm çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar..

Unknown dedi ki...

nerdesin Serap abla...bakıyorum bakıyorum eski kayıt...bir geldin ama pir geldin otabak benim olsun eline sağlık...yaparım ben bunu....aslında benbunun hepsini yağda kızartıyorum ama böylesini duymamaıştım...Akmerkezde çin lokantasında moğol işi tavuk deyince bir yemek gelir onu ysapmaya çalışıyorum....bunu duymamaıştım deneyeceğim....sofistike yemekleri severim.sevgiyle kal...

Unknown dedi ki...

Serap'cım muhteşem görünüyor ellerine
sağlık.Mutlu haftalar,sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

Mogol restoranlar buaralar pek moda,ellerinize sağlık harika gözüküyor

Pasta sarayim dedi ki...

Muhtesem bir görüntü..hele renk uyumu
harika,bayiliyorum bu renk kombinine.
Ellerin dert görmesin Serap'cigim.

herşey tadında dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK TAVUĞUN HERTÜRLÜSÜNÜ DENEYİP YİYEN BİRİ OLARAK DENENECEKLER LİSTESİNDE YERİNİ ALDI TARİFİNİZ
ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR
SEVGİLER;)

sare dedi ki...

Çok güzel olmuş, yapılacaklar listesine aldım, bile...
Ellerinize sağlık.

ehlikeyfchef dedi ki...

görüntü süper ama şu fıstık ezmesi olmasamı diyorum tadınıda çok merak ettim şimdi,gerçekten ilginç buldum tarifi, çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Misasecim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler…
Mogol usulu tavuk salatasina istemezsen tabiki fistik ezmesini kullanmayabilirsin..Alerjik bir durum mu var? Türkiyede mi yok?

Ben fistik ezmesini cok sevdigimden seve seve tüketiyorum..Elimde buna benzer tarifler var..Uzak dogu mutfaginda ve Afrikada mutfaklarda cok rastlanir..
Berlinden sevgiler

Nurşen Aksoy dedi ki...

Merhaba.blogunuza yeni geldim..nasıl güzel bir salata olmuş bu böyle,bayıldım..ellerinize sağlık..bende beklerim..sevgiler..