5.4.12

Cikolatali kahveli tiramisu tatlisi

"Bardakta porsiyonluk kahveli tiramisu" bu başlikta yabancı bir blogta gördügüm bu tarifi, mutfakta beni fazla oyalamayacağını düşünerek hemen kalkip yaptim…Hatta hızımı alamayip minik pastaciklarda hazirladim..Sunu söyleyebilirimki son haftalarda verdigim yemek davetlerindeki tatlim hep bunlar oldu….Ve epey övgü aldi...
cikolata


BARDAKTA CIKOLATALI  KAHVELI TIRAMISU TATLISI
veya Kücük Pastaciklar
Malzemeler
100 g kedi dili biskuvi
4 yemek kasigi erimis tereyaği

200 g labne peyniri
2 kaşık çikolatali krem(Nutella veya Sarella)
25 g esmer şeker
3 yemek kasiği granül kahve
Üzeri icin kakao
Yapilisi:
1) Biskuvileri ögütücüye koyup un haline gelene kadar  ögütün.
(veya bir posete koyup agir bir cisim ile üzerine vurarak ufalayin).
2) Üzerine erimiş tereyağini döküp biskuvilerin  hafif ıslanmalarini sağlayin…Bu işlem biskuvileri sadece birbirlerine yapişmasi icin….!
3) Daha sonra minik bardaklara bosaltin…5-6 bardak olmasi gerekiyor…Tadinin yogunluğundan ufak porsiyonlar hazırlamanizi tavsiye ederim.Bir kaşik yardimi ile üzerlerini düzelterek bastirin.
4) 3 kaşik granül kahveyi bir iki damla sicak su ile eritin.Içine esmer şekeri atın ve karıştırın.
Gerekirse su ekleyebilirisniz…Koyu bir kivamda olsun
5) Çikolatali krem,labne peyniri ve kahveli şekeri karistirin.Fazla çırpmayın,sadece birbirleri ile karışmasini sağlayin.
6) Biskuvilerin üzerine kaşik yardimi ile paylaştırın.
7) Buzdolabında 4 saat bekletin.Daha sonra üzerine kakao serpin.
Cikolata
Ben iki ölçü yapıp minik pastaciklar hazirladim…Bunun icin tereyağı ile kariştirdiğim biskuvileri bir folyo içinde merdane yardimi ile 1 cm kalinliğinda açtim…
Buzdalabina koyup hafif donmasini sağladim…Daha sonra çıkarip kurabiye kesecekleri ile kesip sıkma torbasindaki kremami üzerine şekilli bir sekilde sıktım…Kakao serpip buzdolabina kaldirdim...
cikolata
cikolata

20 yorum:

u.aydin dedi ki...

mmmmmmmmhhhhhhhhhhhh,harika.

TATESAL dedi ki...

Çikolata diyince akan sular duruyor,misss gibi mutluluk veriyor...ellerine sağlık lezzeti ve sunumuyla cezbediyor...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes görünüyor sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

pratik ve güzel olmuş canım ellerine sağlık vazgeçemediğim bir tatlıdır bu

Kübra dedi ki...

Bu nedir yahu, ne kadar şık ve lezzetli duruyor, ellerinize sağlık, sevgiler...

Pasta sarayim dedi ki...

Cok degisik bir tarif olmus,bugün torunlarim geliyor, onlara tiramisu yaparim diye dün kedi dili almistim.
Bu nefis görüntülü tiramisu tarifini denemeliyim.Ellerine saglik canim arkadasim:)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Serapcigim... Hem lezzetli, hem pratik bir tarif.... Ama bana kücük bardakta yetmez ki.:::))
Canim benim... Sevgilerimle, öpüyorum..

ehlikeyfchef dedi ki...

hafif bir okadarda lezzetli bir tatlı olmuşa benziyor, ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

bu blog harika keyifle bakıyorum tiramisu leziz en kısa zamanda denemeliyim ellerine sağlık
sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

oyy oyy oyyy nefiss..ellerine sağlıkk sevgiler

Özgen dedi ki...

Nefis bir fikir kremaya bayıldım sevgiler...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

çok güzel bir görüntü ve çok güzel bir tat, ellerine sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

cok güzel cok şık bır tatlı olmus ellerıne sağlık canım

Adsız dedi ki...

Süper yaratıcısınız,tebrikler,ellerinize sağlık,sevgiler...Berrin

Unknown dedi ki...

Serap abla bardaktakiler tam bana göre bardakta çok tiramisu görmüştüm ama senin kahveyi labneye katman içlerinden sıyrılan bir tarif bu tarifinide birebir deneyeceğim...Ama daha sırada elmalı cheesecake ve scones ler var hangisinden başlasam acaba hımmm...kura çekeyim en iyisi...sevgiyle kal sakın tatlısız kalma ama...

Oglak Kizlari dedi ki...

Süper bu ve bir önceki tarife bayıldımmmmm.
Ellerine sağlık.

Tatlı sever ama Karatay cı anne Çiğdem

nesrin dedi ki...

Görüntü muhtesem, ellerine saglik Serap abla.

sare dedi ki...

Muhteşem görünüyorlar, ellerinize sağlık.
Fotoğraflar da muhteşem.
Sevgiler.

keskinli dedi ki...

enfes olmus ellerine saglik serapcim görüntü süper lezzetide harikadir

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu porsiyonluk tiramisular çok güzel oluyor
sizinkiler de şirin olmuşlar.ellerinize sağlık