25.3.12

Küp kek-Lamington

Bu kücük lezzetli kekin tarifini 25 sene önce bir arkadasimda yemiş ve tarifini almiştim…Ve o günden beride iki kızımında doğum günü partilerinin ve gidilen piknik gezilerimizin vazgeçilmez favori pastalarından biridir.Gerek ele kolay geldiğinden  gerekse tadindan,nedense çocuklar tarafından cok sevilir..
Adının bugüne kadar ne olduğunu bilmediğimden arkadaşimin ismini vermiş ve" Meliza'nın keki" diye not almışım.
Geçenlerde tesadüfen yabancı bir blogda görünce (şu internet ne güzel bir şey..)Avustralyanin meshur bir keki olduğunu ve adının Lamington olduğunu öğrendim.Hatta çikolatali sos yerine renkli soslar ile bile yapıldığını bilhassa partilerde, tabaklarda rengarenk durdugunu görünce, bir sonraki davetimizde kesinlikle yapmaya karar verdim.
Aşağıda klasik tarif...
lamingtons
HINDISTAN CEVIZLI KÜP KEKLER
Lamington keki-Avustralya


Malzemeler:
125 g un
6 yumurta
1 silme tatli kaşiği kabartma tozu
50 g nişasta
150 g pudra şekeri
Sosu icin 
500 g pudra şekeri
1  kaşik tepeleme  tereyağı
50 g kakao
250 ml süt ve
300 g hindistan cevizi rendesi


Un,nişasta ve kabartma tozunu eleyin.
Yumurtalari bir kaba kırıp kabarana dek iyice çırpın.En az 5 dakika..!
Sonra pudra şekerini yavaş yavaş ekleyin ve biraz daha çırpın.
Son olarak unlu karışımı katın ve tahta bir  kaşık ile unu yumurtaya yedirin.Fazla kariştırmayın.Sadece un kaybolacak kadar.
Dikdörtgen bir kaliba döküp önceden ıssıtığınız firinda 30-35 dakika pisirin.
Soğuduktan sonra 3 veya 5 cm lik küplere kesin.


Sosu icin:
Pudra şekerini ve kakaoyu eleyerek bir kaba alin.
Üzerine  erittiğiniz tereyagini ve  sütü dökün.
(sütün tamamini bosaltmamanizi yavaş yavaş döküp akıcı bir pudding kivamina gelmesini sağlayın.
Bir kaba hindistan cevizini boşaltin.
Kestiginiz küp kekleri ilk önce çikolataya batirip hafif süzülmesini sağlayın daha sonra hindistan cevizine bulayin.
Kurumalari için bir izgaraya dizin.


Serap diyor ki…..
                     Yillardir yaptığım deneyimime dayanarak sizlere önerim:
Çikolataya ve cevize bularken parmaklarinizi değil  çatal kullanin. (veya bir arkadasinizin parmaklarini….!)


             Keki çikolataya atip çatal yardimi ile hertarafina bulanmasini sağlayin.
daha sonra çatali batirip fazlaliklari süzün,ardindan hindistan cevizli karişima birakin.Ve tabagi (biraz yüksekçe bir kâse olsun) biraz sallayin ki hindistan cevizi çikolaytayi bulansın. Şimdi parmaklarınızla çalişabirsiniz.


Arzu ederseniz elinizdeki herhangi bir pandipanya tarifinide kullanabilirisniz.


Avustralyada keki bazen bir defa enlemesine kesip arasina koyu bir reçel sürdüklerini  ve daha sonra küp küp kestiklerini öğrendim…


Kakao yerine gıda  boyası ile bir sos hazirlaninca kirmizi  pembe ve sari  renkte değişik lamingtonlar hazirlayabilirsiniz.
lamingtons

36 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bu keki denemeyen sanırım bir
tek ben kaldım:)))Ellerine sağlık enfes olmuş,mutlu pazarlar,sevgiler

LeylaK dedi ki...

Lokum gibi olmuşşş harika :)

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ellerine sağlık, hemen yapılacaklar listeme alıyorum...

Adsız dedi ki...

merhabalar.kakao ne kadar olacak

zeymurancafe dedi ki...

canım cok guzel olmus benımde cok yapmak istedıgım bır kek ellerıne sağlık

nesrin dedi ki...

Bence de lokum gibi, ellerine saglik Serap abla, sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

misafirler için not alınd...ellerine sağlık

perilersofrası dedi ki...

Bende yıllardır yaparım üçken keserim ve adınıda süpriz kek bilırdim,nefis bir lezzet sayende adını ögrendım canım.

Limon çiçekleri dedi ki...

Hımmm...Çok nefis görünüyor.Tek takıldığım şu gramla ölçüler.Tartımda yok acaba kap şeklinde ölçülerlede verebilirmisiniz?ellerinize sağlık.

Ferkay dedi ki...

Serapcım televizyonda görünce hemen not almıştım ama henüz yapmadım en kısa sürede yapacağımç Çünkü çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Emel Kurt dedi ki...

Cok lezzetli gorunuyor. Bende en kisa zamanda deniyecegim. Ellerine saglik...

mine dedi ki...

25 senelik ha süpersin denemeliyim ben de güzel bir hafta dileklerimle...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili limon cicegi

1 bardaktan biraz az un
1 kahve fincani nisasta
150 g pudra sekeri icin 1 bardak
500 g icin 3 bardaktan biraz fazla kullan
kakao 1 cay bardagi
1 bardak süt
H.cevizi icinde 2 paket kullanabilirsin.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende bayıldımmmm.

ama resmi niye daha çok sevdim ?
:)))))

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Ellerine sağlık, küp kekler nefis görünüyor.
Ufak porsiyonlarda, bir atımlık olması çok güzel, benim de yapmak istediğim tarifler arasında yer alıyor.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis bir kek. Tek kelimeyle bayıldım. Deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

emelce yemek dedi ki...

Harika görunüyorlar,ellerine saglik

Unknown dedi ki...

sERAP ABLA ÇOK ŞIK GÖZÜKÜYORLAR 25 senedir yaptığına göre tadıda güzeldir eminim eline sağlık iyiki paylaştın bizimle bu tarifi hem eski tarifleri çok severim hemde universal bir tat madem avustralyada bu kadar meşhur yapmalı tarifi yazdım defterime ama eve yapamam hindistan cevizi sevmiyorlar ama güne yapıcam mutlaka....sevgiler

Unknown dedi ki...

serap abla sos pişecekmi puding gibi olacak demişsin ama pişmesini belirtmemişsin çıkmaza girdim...tarifi deftere geçirirken durakladım cevabını bekliyorum

CAFE MERCİMEK dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor

bir dilim bir tutam dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Ayca Yorumun icin tesekkürler…Puding gibi den kastim sadece kivam acisindan…Yani pismeyecek…

Hindistan cevizi sevmeyenler icinde cikolata tanecikleri minik renkli sekerler veya antep fistigi,findik filanda kullanilabilinir.
Sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Gerçekten denenesi bir tarif olmuş canım. Ellerine sağlık. sevgiler

gulsev dedi ki...

Bende çok seviyorum bu keki, bizim tarif biraz daha farklı, çok bereketli ve dayanıklı ayrıca.Elinize saglık.

ehlikeyfchef dedi ki...

ilk yaptığımda elime yüzüme bulaştırmış allahım nasıl çıkıcam bunun içinden demiştim ama yapa yapa bahsettiğiniz püf noktalarını keşfediyor insan, gerçekten çok lezzetli ve şık görünümüyle akıldan çıkmayacak bir pasta ellerinize sağlık...

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim bende aldigim tariflere aldigim kisinin adini koyarim, tarif kitabimda hep aldigim kisilerin ismini görünce tatini hencik hatirliyorum...
bu tarifi not aldim ve mutlaka denemek istiyorum
ellerine saglik arkadasim...

LaMa dedi ki...

ben de Ingiliz keki adiyla gormus ve denemistim, adi ne olursa olsun cok leziz ve sunumu $ik degil mi?
sizin kullandiginiz sosun kivami enes gorunuyor, ellerinize saglik!

ozguluntarifleri dedi ki...

Serapcim harika gorunuyor ellerine saglik canim.Bir dahaki seferde meyve soslusunu yapicam cok merak ettim:)))Sevgiler.

*YildizlarinLezzeti dedi ki...

eline saglik... enfes görünüyo...lokum keki de deniliyo degilmi? yanlis mi hatirliyorum yoksa? uzun zaman oldu yapmiyali... canim yorumun icinde sagol

neslice tarifler dedi ki...

Serapcım süper lokmalık olmuş bunlar. Ellerine sağlık.

sare dedi ki...

Denemek isterim. Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.
Fotoğraflar da çok güzel...

bırtutamkekik dedi ki...

offff süperr ötesii buu:)
ellerine sağlıkk canımm..
müsaden ile not aldımm..
sevgiler canımm...

Aynur dedi ki...

Selam sevgili Serap
Bende bu keki çok severek yaparım yıllardır hatta sitemde mevcut ama adını soslu kek diye bilirken asıl ismini öğrendim sayende:)
Nefis bir kek yada pastacık tadan herkesin tarifini istediği lokum gibi birşey ellerine sağlık bilgi için teşekkürler
sevgiler

keskinli dedi ki...

bu kekin asil ismini ögrenmis olduk sayende serapcim nefis bir kek oluyor gercektende, ellerine saglik sevgiler öptüm

aylin dedi ki...

Denemek isterim harika birsey bu . Siz hepsini cok guzel aciklamissiniz ben birtek size kullandiginiz tepsinin olculerini soracagim.

Simdiden tesekkurler, sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aylincim benim tepsimin boyu 46x36 cm.Yani normal firin tepsisi büyüklügünde….Ama bu malzeme ile daha kücük bir tepside kullanabilirsin…ki ben onuda kullaniyorum…Bu sefer tabiki küpler daha büyük oluyor..Birazda ikramina bagli dogum günü partileri icin büyükler bence normal…cocuklar bayilyiorlar..Ama gün icin düsünürsen kibar olmasi acisindan büyük tepsiyi büyük tut…Sevgiler