20.11.11

TAVADA KEKIKLI DOMATES


domates
TAVADA KEKİKLİ DOMATES
Malzemeler:
4 orta boy domates
8 diş sarımsak
5 kaşık zeytinyağı
kekik,karabiber,tuzot
Yapılışı:
Domatesleri enlemesine ortadan ikiye bölün.Sarımsakları soyup tüm olarak tavada ısıttığınız yagda 1 dakika çevirin.
Domatesleri kesik yeri alta gelecek şekilde tavaya sarımsakların yanına koyun.Domateslerin  akacak sularının yağda sıçrayacagı icin teker teker ve dikkatli bir şekilde koyup, hemen tencere kapagı ile kapağını kapatın.
Ocağı kısıp 2-3 dakika pişirdikten sonra kapagı açıp domatesleri ters yüz edin.Üzerine tuzot ve karabiber  ve bolca kekik serpin.Son olarak ortalarına birer diş sarımsak koyup kapagını tekrar kapatın ve beş  dakika daha kısık ateşte pişirin.Ocağı kapatıp biraz dinlendirin.
İster sıcak ister soguk servis edin.

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Serap'cım enfes bende yaptım yayınlanmayı bekliyor ellerine sağlık sımsıcak sevgilerimle...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Hafif pismis domatesin daha yararli oldugunu soylerler, kekikle de birlesmis daha aromali daha saglikli olmus. Sevgiler...

Pasta sarayim dedi ki...

Domatese de bu görüntüyü verdiysen
daha ne diyeyim....harikasin arkadasim, ellerine emegine saglik.Kucak dolusu sevgiler..

Unknown dedi ki...

Serapcim, özledim seni.... Ellerine saglik derken, islerinizde kolayliklar diliyorum... Sevgilerimle,

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok nefis bir meze olmuş bu. Ellerine sağlık canım. Sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok severim
sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

bende fesleğenlisini yapıyorum enfes bir ara sıcak ellerinize sağlık :)

pelince dedi ki...

Domatesler nefis gözüküyor,banarım ama ben :))

Ferkay dedi ki...

Serapcım müthiş bir güzellik tadını bilirimbu kış kününde domateslerin görüntüsü çok hoş.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

kimsiniz dedi ki...

nefis görünüyor canim !!!
ellerine saglik !!
çok yakinda denerim insaAllah :)

durutarifler dedi ki...

AAA nasıl oldu acaba
Merak ettim deneyeceğim.
Ellerine emeğine sağlık
İyi hafta sonları
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor...

sevimin sayfasi dedi ki...

nefissss...ellerine saglik serapcim
sende ara verdin... hayirdir...

özlem dedi ki...

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Unknown dedi ki...

çok ama çok iştah açıcı bir görüntü

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Sayende harika bişey öğrendim canım, bu blogları işte o yüzden seviyorum. Teşekkürler bu bilgi için, eline emeğne sağlık, sevgiler.