18.9.11

Baklava yufkasindan börek

Hazır baklava yufkasindan yapilan börekleri hep duymuştum.Geçenlerde de bir  yemek davetinde  karşima
çıkınca, çıtır  çıtır olan muhteşem tadina hayran kaldim...Halbuki yapilmasida bir o kadar kolay olan bu böreği daha önce niye yapmamişim acaba diye kendi kendime sormadan  edemedim...Eger buzluğunuzde  baklava hamuru varsa,içine koyacaginiz peynir ile carcabuk cıtır cıtır  bir börek hazirlayabilirsiniz....
hazir yufkadan börek
BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK
Malzemeler:
1 Paket baklava yufkasi
2 kaşık tereyaği
1/2 yarim çay bardagi sıvı  yag
Böreklik peynir
Maydonoz
1 yumurta sarısı
Yapilisi:
Tereyağini eritip içine sıvı yagı  katın.Yufkalari (eger donuk ise cok önceden buzluktan cikarin)tezgaha alıp kurumamalari icin üzerine bir bez örtün.
Daha sonra  bir yufkayi   alıp yaglı  karişimi firça yardimi ile üzerine sürün,ikinci yufkayida digerinin üzerine  koyup yaglayin.Beş tane üst üste gelince  maydonoz ile kariştirilmis peyniri yufkalarin üzerine serpin.
Geniş tarafindan başlayarak sarın. Diger yufkalarida aynen böyle hazirlayin.Hafif yağlanmis bir tepsiye alip üzerine yumurta sarısı sürün ve orta isili firinda 15-20 dakika pişirin.
hazir yufkadan börek





39 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben bayiliyorum, baklava hamurundan börege... Her daim kurtarici bir rol oynuyor sofralarda... Ellerine saglik arkadasim...

Pasta sarayim dedi ki...

Off puf puf olmus kol böregi gibi,
ellerine saglik Serapcigim.
Gece gece canimiz cektiya hadi neyyyyse.Kocaman öptüm canim.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik kuzencim,
Bunu bide ricotto+ispanak ile yap, harika oluyor:))

müjde dedi ki...

Nasıl da güzel görünüyor.Ellerine sağlık,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Serap'cım gerçkekten harika oluyor ellerine sağlık sevgiler...

aslan dedi ki...

Formumu korumam bağlamında hamurişi
yemiyorum.yinede güzelo lmuş gibi.

Ada Deniz dedi ki...

Ellerine sağlık. Bizde yaklaşık bir yıldır diğer yufka hiç kullanılmıyor. Ev halkı bunu sevdi...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

serap ablacim ellerine saglik..böreklerin citir citir enfes görünüyor.. sicacik sevgi ve selamlarla..

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ellerinize saglik gercekten güzel gözüküyor daha önce hic baklava yufkasindan denemedim bir kere denemek isterim dogrusu

birsence dedi ki...

görüntü bir harika tadını süşünemiyorum ellerine sağlık serapcığım...

Unknown dedi ki...

inanılmaz lezzetli gözüküyor.ellerine saglık.

Firdevs dedi ki...

Geniş tarafından başlayarak sarın demişsiniz.Tam yufka mı sarılıyor.Yoksa sigara böreği gibi mi.Tam anlayamadım...

nesrin dedi ki...

Serap ablacigim, nefis görünüyor. Dogrusu ben de hic denemedim. Buzdolabinda da bir paket bekliyor. Ben de deneyeyim. Verdigin fikir icin tesekkürler.

zeymurancafe dedi ki...

ellerınize sağlık baklavalık yufkadan böreği sevıyorum hem lezzetlı hem pratık oluyor ama bence en güzelı kıymalı yada ıspanaklı kıymalı olanı,börek harıka gorunuyor

sevimin sayfasi dedi ki...

nefis görünüyor serapcim, bende cok severim citir citir....
ellerine saglik canim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Firdevscim,

Bes yufkayi yaglayip üst üste koyup üzerinede peyniri serpiyorsun.Sonra bu 5 yufkayi birden sariyorsun.Yani sigara böregi gibi degil...(zaten bu yufkalarda dikdörtgen olarak satiliyor)umarim anlatabilmisimdir..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Firdevscim,

Bes yufkayi yaglayip üst üste koyup üzerinede peyniri serpiyorsun.Sonra bu 5 yufkayi birden sariyorsun.Yani sigara böregi gibi degil...(zaten bu yufkalarda dikdörtgen olarak satiliyor)umarim anlatabilmisimdir..

Firdevs dedi ki...

Teşekkür ederim Serapcim.Tabii baklava yufkası hiç görmemiş biri olarak geniş tarafı ifadesini anlayamadım :)))
En kısa zamanda alıp deneyeceğim. Diğer tarifleriniz de harika.Elinize sağlık

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Henüz bende denemyenlerdenim,mutlaka denicem,elinize saglik Serap hanim,sevgiler benden...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah canım kaç kez yapmışlığım var hala blogda yok !
malum 6 aybende yoktum..
şimdi o börekleri alıp, senin demlediğin bir fincanla içmek var ya...
neyse..... :) :(

ellerine sağlık nasıl güzel
!

mutfakcini dedi ki...

Çok leziz göünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler..

Ballı Cimcime dedi ki...

Nefis gözüküyor ellerine sağlık canım, ne zamandır niyet ettim yapmaya bu sefer inşallah yapabilirim:) sevgilerimle..

LeylaK dedi ki...

çıtır çıtır olmuştur değl mi bu :) ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler....

mandalincikmazi dedi ki...

Searp böreğin harika arkadaşım ama içtenlikle yazdıklarında dahada bayıldım
yerden göğe kadar haklısın sana katılıyorum öyle insanlar var ki senin de dediğin gibi bez torbanla alışverişe gidiyorsun poşet vereyim diyor neden o bez torbayı kullandığının bilincinde bile değil :(( maaleseff:((
Bu arada ben de Almanya da yaşadım bir dönem şimdi kardeşim orada yaşıyor bana bir çok eczane ve fırından alma bez torbalar getirdi çok rahat kullanıyorum hatta bir tanesinin arkasına çocuklarının el baskılarını yapmış hatıra olarak saklıyorum çok güzeller ah ben de çok bez torba var ama işte resimleyemedim anca pazar günü evde olunca hepsine yetişemiyorum o gördüğün çantada baya bi eskidei değişitrmem gerek..
Canım duyarlılığın için insanlık adına teşekkür eder sevgilerimi gönderirim......

PaSaSofraM dedi ki...

merhaba cok tsk.ler davet icin, gercektende cok isterim gelmek .
Filiz ablanin güllerinle tanismakda cok fazla gec kalmayin bence :)
iyi aksamlar

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık,harika bir börek olmuş..
Çıtır çıtır :)
Yemelere doyamaz insan bu çıtırları :)
Afiyet,şifa olsun..

peynir hösmelimi dedi ki...

Serapcigim ellerine saglik harika görünüyor.
Bencede acil durumlarda pratik bir börek tarifi.
Sevgilerle.

çeşnici Handan dedi ki...

Baklava yufkasını hiç denemedim ama nefis görünüyor mutlaka denemem gerekecek ellerine sağlık canım.

lezzettabağı dedi ki...

Baklava yufkasının böreği nefis oluyor gerçektende ağızda alır almaz dağılması çok hoşuma gidiyor..çayımın yanına aldım bile.. sevgiyle kucaklıyorum..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

herşey çok nefis ilgilyle izliyorum...takipteyim...ellerinize sağlık...

bugün beni izleyenler listesine bakıyordum sizi göremeyince üzüldüm...:(((...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Serap'cigim.

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle.

Aycan dedi ki...

Çok güzel olur gerçekten çıtır çıtır.Ellerine sağlık canım.Süper görünüyor.


Sevgilerimle;

Oglak Kizlari dedi ki...

Nasıl da basit anlatmışsınız, denesemmiki?

Ellerinize sağlık.

Meraklı anne Çiğdem

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cigdemcim gercektende cok basit...Ben bile yaptiktan sonra bu kadar kolay olacagina sasirdim..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

Merhaba, bloglar arasında uzun zamanlardan beri gezinmekte iken birden bire neden ben de yapmıyorum diyerek bu işe başladım. En çok takip ettiğim bloglar olarak sizin de haberdar olmanızı istedim. Belki eksik noktaları görüp beni uyarabilirsiniz de, sonuçta tecrübeli olmak başka bir bakış açısı kazandırıyor insana. Tesekkur ederim...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ben çok uzun zamandır baklava hamuru kullanırım ama bak dondurucuya koymak hiç aklıma gelmemişti:)İyiki görmğüşüm yazını ellerine sağlık

lalelimutfaklar dedi ki...

ellerine saglik harika gorunuyor. ilk firsatta deneyecegim.selamlar

Rosita Vargas dedi ki...

una gran receta luce espectacular,me encanta,abrazos y saludos.

Yemek tarifleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.