26.6.11

zeytin pesto

Bu pestoyu ilk yedigimde muhtesem tadini saatlerce damagimda hissettim diyebilirm.Hatta sanki bagimlilik yaptigi hissine bile kapildim...Yaninda taze citir citir bir beyaz ekmek ile tabagin dibini görmeden kalkilmiyor haberiniz ola..
Ayni zamanda  yine bu pestoyu beyaz etli bir  baliga ve makarnayada kullanabilir veya meze olarakta tüketebilirsiniz...
zeytin pestosu


YESIL ZEYTIN PESTOSU
Malzemeler:
250 g yesil zeytin-cekirseksiz
1 corba kasigi dolma fistigi
bir kac dal maydonoz
bir kac dal reyhan
2 dis sarimsak
60 g ince cekilmis parmesan peyniri veya eski kasar
biraz pul biber veya yerine
1 tane taze kirmizi aci biber
yarim cay bardagi zeytinyagi
biraz limon suyu
biraz karabiber
Yapilisi:
Fistiklari yagsiz tavada biraz kavurun.
Zeytinleri ve aci biberi mutfak robotunda iyice cekin.
Daha sonra yesillikleri, zeytin yagini,
limon suyunu,fistiklari, karabiberi ve peyniri de ekleyip iyice ezilmesini saglayin.
Sonrada makarnaniza baliginiza veya sadece ekmek üstüne bile koyabilirsiniz.
Bu pestonun  orjinalinde  Pecorino  veya Parmesan peyniri kullaniliyor.Bunlarin yerine eski bir kasar kullanmanizi tavsiye ederim.


24 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

yani bir yazı bir insanın ağzını ancak bu kadar sulandırabilir :D

eline sağlık olsun

Limon çiçekleri dedi ki...

Allah Allaaah o kadar güzel anlatmışınki denemeden edemeyeceğim:))

Unknown dedi ki...

Mmmm... Ben beyaz ekmegin üzerinde tercih ederim... Ellerine saglik arkadasim.... Sevgilerimle, afiyetler olsun...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Hiç yemedim daha önce ama denemek şart oldu,ellerine sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Bu ne yaa süperrr.. Sabah sabah olsa da simite sürüp yesek. Ellerinize sağlık

nesrin dedi ki...

Zeytin ezmesini cok severim. Pestosu da muhtesem bir sey olmali. Ellerine saglik Serap ablacigim.

Saglıklımutfak dedi ki...

Serapcım biliyorum ben bunun lezzetini gerçekten diyet bozduran cinsten bir şey. Ellerine sağlık tatlım. Öperim

Eya dedi ki...

Zaten Pesto´yu cok severim...böyle zeytinlisinde de dedigin gibi bir ekmegi bitirir insan arkadasiiim...ellerine saglik, sevgiler

zehra

yemekbiraşk dedi ki...

ÇOK ZEVKLİ VE NEFİS OLMUŞ..
SEVGİLERİMLE..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim eminim çok lezzetlidir. Zeytine hastayim zaten :)

Pasta sarayim dedi ki...

Harika bir tarif...normal pesto bana
biraz agir geliyor.Zeytinli olusu
deneyeceklerimin arasinda favori
olacak .Ellerine saglik canim...
Öptüüüm..

Sevil Şahin dedi ki...

hımm çok nefis ellerine sağlık arkadaşım afiyet bal olsun
Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Ailece Miraç Kandili'nizi Kutlarız.

Zeytin pesto derseniz her zaman evet.

Sevgilerimizle..

nesrin dedi ki...

Serap ablacigim, kandilin mubarek olsun.

Aycan dedi ki...

Canım, çok güzel bir tabak,eller,ne sağlık.KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.öPÜYORUM.

Pasta sarayim dedi ki...

Bende kandilinizi kutlar sana ve ailene hayirlar getirmesini dilerim.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Serapcim seninde kandilin mübarek olsun...

Peston harika olmus ellerine saglik canim...

sevimin sayfasi dedi ki...

bak zeytinli pesto süper bir fikir,
denemem lazim...ellerine saglik serapcim

kemalpaşatatlisi dedi ki...

canım,
tarifi okuduğumdan beri aklımda, nerdeyse rüyama girecek. En kısa sürede yapmayı istiyorum, ellerine sağlık, sevgiler, hayırlı cumalar...

lalelimutfaklar dedi ki...

mesajini gec gordum seninde gecmis kandilin mubarek olsun tarifler her zamanki gibi harika ellerine saglik selamlar

mutfaksoleni dedi ki...

nefisler...ziyaretini beklerim

keskinli dedi ki...

searpcim kesinlikle beyaz ekmekle dibini bulanlardan olurum enfes görünüyor tadindan hic süphem yok zaten ellerine saglik sevgiler güzel bir hafta dilerim öptüm...

sibelyalcincom dedi ki...

anlatım çok hoş hemen gir mutfağa dene diyor:)))

LeylaK dedi ki...

tammm anneme göre bir tarif. bir oturuşta 1 tabak yeşil zeytini yer kalkar. eminim bunu da pek bir sever :) ellerine sağıl Serap. Kahve Dükkanı'ndan sevgler...