2.6.11

yerfistigi sosu

Bugün sizlere benim cok sevdigim bir sos tarifini verecegim..Bilhassa izgara  tavugun yaninda iyi gidiyor. ..Ayrica balik ve makarnayada cok yakistigini söyleyebilirim.... !
biberli sos

YERFISTIGI SOSU
Malzemeler:
3 corba kasigi dolusu yer fisitigi
2 cay kasigi limon suyu
2 cay kasigi esmer seker veya biraz bal
1-2 sap taze sogan
biraz taze zencefil rendesi
biraz soya sosu
1-2 kasik su
Kirmizi toz biber
Hazirlanisi:

Yerfistigini muftak robotunda incecik cekin.Taze soganlari gelisi güzel dograyin.Limon suyunu,sekeri,zencefil rendesini ,taze sogani,soya sosunu katip robotta tekrar cekip sos haline getirin..
Kivami icin suyu ekleyin..Arzuya göre aci veya tatli toz biberini katin.

Soya sosu yerine biraz sirkede kullanabilirsiniz...


Bu ve baska soslarimin tarifleri TUZ BIBER dergisi mayis sayisinda...

16 yorum:

lalelimutfaklar dedi ki...

kandilin mubarek olsun serapcim bir dahaki blogcular bulusmasindan haberim olursa bende katilmak isterim. selamlar

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Ben de senin kandilini kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.
Sosu çok beğendim. Yarın da tavuk pişirecektim. Evde de taze zencefil dışında tüm malzemeler var.Hemen deneyeceğim Kurutulmuş zencefilden de olur herhalde değil mi.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,

nesrin dedi ki...

Mutlaka denemekiyim. Cok lezzetli bir sos olmali.

mine dedi ki...

değişik bir sosmuş teşekkürler canım

Aycan dedi ki...

Yer fıstığı severlerden olduğum için.Denenecekle listesinyer yer aldı bile.
Paylaşım için tşkler.
Sevgilerimle;

aslı dedi ki...

Yer fıstığına bayılırım. Pastalarımda bol bol kullanmaya çalışırım. bu tarifi mutlaka deneyeceğim. Sevgiler Serap Hanım. Ellerinize sağlık.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Isil tabiki olur neden olmasin...Ben zencefili mümkün oldugu kadar taze tüketiyorum.Cünkü tazesinin tadi daha yogun oluyor..

zeymurancafe dedi ki...

ilginç bir sos,nasıl oldugu hakkında en ufak bir fikrim yok ,denemek lazım,ellerınıze sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

değişikmiş hiç duymamıştım denemem lazım:))
ellerine sağlık
geçmiş kandilin mübarek olsun

Unknown dedi ki...

Canim benim, dün icin bir yayin yapip kandilinizi kutlayamadim, ne olur affedin,... Son günlerde oldukca fazla kosusturmaca icindeyim...:)) Malum konustugumuz seyler üzerine..:) Bir ara seni arayacagim...:) Ama 12`sinden sonra... GEcmis kandilin mübarek olsun.... Sevgilerimle, ellerine saglik diyor, yanaklarindan öpüyorum...

Birsel ve İrem dedi ki...

Farklı bir sos, eminim nefistir. Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bugunde izagara yapacaktik sos'ta tam yetisti :) Degisik olmus, ellerine saglik Serapcim. Firinda su anda senden aldigim kek pisiyor yayinlarim pissinde :))

Eya dedi ki...

Ya arkadasim...cok denedim...Cin´de, Hint´te...ama bir türlü sevemedim ben bu harika görüntüdeki sosu...himmm simdi amma seninkini deneyecegim... mutlaka bir farkliligi ve sevmemi saglayacak bir tadi vardir...Ne de olsa arkadasim yapmis...ellerine saglik canim benim, sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

Canim benim, ben seni yanlis anlar miyim.::)) Yorumunu okurken nasil güldüm anlatamam,,, Sen cok yasa emi... Seviyorum seni..:-D

Pasta sarayim dedi ki...

Benim de daha önce bilmedigim bir sos.Zencefili azaltarak yaparsam umarim lezzetinden birsey kaybetmez.
Ellerine saglik canim...

keskinli dedi ki...

canim yine enfes soslarindan birisi ellerine saglik cok gecti ama seninde gecmis kandilin mübarek olsun:))

hayatim ben ditib kadin kollarinda görevli oldugum icin bu ara cok yogunum pek gelemiyorum ziyaretine kusura bakma idare edin beni artik

bu arada yarin kermesimiz var Filiz ve Zehrada gelecek senide bekleriz balim:)) keske yakin olsaydik ya :(( öptüm sevgiler....