14.5.11

Kabaklı ve taze soğanlı kiş

Taze sogan ve kabağın birleştiği güzel bir lezzet...ister 5 çayına ister  kahvaltıva....Tek kişilik olusşuda ayrıca çok pratik...Şiddetle tavsiye ediyorum..
5547970332_807fe8a294
KABAKLI VE TAZE SOGANLI KİŞ
Malzemeler:
250 g un
125 g  soguk tereyagi
1 yumurta
tuz
1 kabak
2 tane taze sogan
1 dis sarimsak
2 yumurta
100 g kasar rendesi
200 ml krema
tuz ve kararbiber
Yapilişi:
°Tereyagini kücük küpler halinde  kesip bir kaba koyun icine un, yumurta ve tuz serpip mikserin hamur cirpma teli ile pütür pütür olana kadar karistirin.Daha sonra elinizle hamur haline getirip folyoya sarip buzdolabinda 1 saat dinlendirin.
°Kabaklari rendeleyin üzerine tuz serpip 10 dakika bekletin.Taze soganlari ince ince dilimleyin.Kabaklari  elinizle iyice sikip bir kaba alin,icine taze sogani, kasar rendesini,ezilmis sarimsagi koyup karistirin.Tuzunu ve karabiberini ekleyin.
°Ayri bir kapta yumurta ve kremayi cirpin.
°Hamuru yaglamis kücük kis kaliplarina (veya bir büyük kaliba)kenarlari 1,5 cm yukari cikacak sekilde yerlestirin.
°180° dereceli firinda 5 dakika pisirin.Daha sonra firindan alip kabakli karisimi koyup bir kasik yardimi ile düzeltin, üzerinede yumurtali karisimi döküp 15-20 dakika pisirin.
5547969128_e4baf29595

26 yorum:

YELDA dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor oğlumda hamur işlerine bayılır :)) hemen aldık iki tanecik...

Pasta sarayim dedi ki...

Iki gün önce yorum yazdim ama
bloggerde teknik arizadan dolayi yayinlanmadi.Canim yine harika bir tarif yayinladin,cok istah acici görünüyor,ellerine saglik.Seni dört gözle bekliyoruz....sevgiler

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhabalar yine :)
hmm bunlar pek cici ve pek lezziz görünüyorlar, bayilirim :)
ellerine emegine saglik canim ...
öpüldün kocaman ;)

Ferkay dedi ki...

Kişine yorum bırakmıştım ama canım sorun nedeniyle görülmüyor. Bayıldım kabaklı kişe çok şirinler.
Ellerine sağlık canım..

Dorina dedi ki...

Looks delicios!

Unknown dedi ki...

Nasıl leziz gözüküyorlar öylee..
Renklerin uyumu da ayrıca göze hitap ediyor :)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Benim de yorumum gelmedi arizadan dolayi, iki gün önce, iki kez denedim ama nedense bloggerde bir problem vardi... Sükür bugün oldu... Serapcigim, ellerine saglik... Süper görünüyor Kisler.... Afiyer olsun yiyenlere... Sevgilerimle,

sevimlimutfak dedi ki...

Harika görünüyorlar, lezzetli olduğuna eminim. Ellerine sağlık, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor .Afiyetler olsun hayirli huzur lu aksamlar öptüm.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

günaydın,
çok sağlıklı ve lezzetli bir tarife benziyor,ellerine sağlık canım.Kabakları rendelemek yerine dilimlesek nasıl olur diye düşünüyorum :)
iyi haftalar, sevgilerimle...

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok leziz gorunuyor ellerinize saglik. her turlu kiş cok severim, agzimin sulari akti :)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Kisleri cok seviyoru hatta ilk kabakli ve soganli yazisini gorunce bu super olmustur dedi ve resimleri gorunce gercekten oyle olmus, ellerine saglik kokusunu aldim hemen :)

lezzettabağı dedi ki...

Canım merhabalar, yazılarını keyifle okuyorum Bloglarda yaşanan sorunları giderebilmek adına sevgili öykü bir yazı yayınladı bunu bloglarımızda duyurup yayalım istiyoruz. blog dostluğunu destekleyeceğini düşünüyorum şimdiden teşekkürler sevgiyle kal.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, kis ler nefis olmus ellerine saglik, sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Abla'cım ellerine sağlık diyorum:)
bu akşam evde un kalmadıoğını farkedip yarına ertelediğimfırında kabak mücverinii yarın bu kiş ile değiştiriyorum:) zevkle deneyeceğim:)

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Ellerinize sağlık. Öyle güzel görünüyor ki, şiddetli tavsiyenize, şiddetle uyup hemen pişiricem. :)
sevgiler.

pelince dedi ki...

Serapcım kiş nefis gözüküyor,çok uzun zamandır yemedim ve yapmadım da.. bu hafta dolabın en arkalarındaki kalıpları gün yüzüne çıkartmak lazım.. tembellik etmemeli;)
ellerine sağlık..

Öpüyorum..

mimosacafe dedi ki...

çok şık ve çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Canım günaydınlar bu tarifinle ilgili bir bilgi istesemmm.. verdiğin malzemelerle kaç adet kiş oluyor? bende hafta sonu kahvaltı sonrası epey bir süre daha oturacağımız için acıkıldığında bir iki salata yanına bundan yapmayı planlıyorum çünkü çok güzel olduğunu tahmin ediyorum yazarsan ona göre malzemelerini ayarlayacağım kocaman sevgiler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Benim kaliplarim ile 8 adet cikti.Kaliplarimin capi yaklasik 10 cm...Ama sen bir büyük kaliba da yapabilirsin..Sonrada pasta keser gibi kesersin...Ama tabiki tek kisilik cok daha hos oluyor...Sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Serap çoook teşekkür ederim sanımrım ben onu iki katı malzeme ile yapmalıyım. yalnız bir o tarifinle kalmadım ki bir çok tarifini bugün kaydettimmmm hepsi o kadar güzel ki.. bakalım neler çıkacak ortaya.. senin yüzünden kimseye yorum yazamadım kocaman öptüm.

Adsız dedi ki...

Çooook şanslıyım :) cünkü bu kisi de tatma firsatim oldu mükemmeldi ellerine sağlık serap ablacım selamlar Fatos (appdaş)

elif dedi ki...

iyi gunler ben tarifi denedim cok guzel oldu ellerine saglik ,yazicidan cikartmak istiyorum tarifi ama olmuyor her tarifi yaptigimda interneti acmak zor oluyor size zahmet bana tarifi mail adresime gonderebilirmisiniz, gunes.elif@hotmail.fr

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tarifi yolladim….Sevgiler

Elif dedi ki...

Iyi gunler ama tarif bana gelmedi

bir dilim bir tutam dedi ki...

Elifcim yorumundan sonra tarifi hemen mail yolu ile atmistim…Simdi mailerime baktim..Ayin 5. de mail gitmis…Acaba spam de mi??

Biraz evvel tekrar attim…Lütfen kontrol edip bana haber verirmisin…

Sevgiler