28.3.11

Maydonozlu cıtırlı somon

somon
Balik balik balik...En güzel,en özel,en deger verdigimiz yemeklerden biridir mutfagimizda...Bol bol yeriz...mümkün oldugunca haftada iki defa..Tavada hic kizartmam genelliklede fırında pisiririm..Cupra,mezgit,lüfer fovori baliklarimizdir.Ama kizlar kilcik ayiklamaktan kacindiklari icin
somon  ve Türkiyede'de satildigini duydugumda sevindigim panga baligini daha sık yaparim.Bunlar genellikle fileto olarak satildigindan,hazirlama işi carcabuk biter.
Ve yarim saat gibi kisacik bir sürede masaya böyle bir lezzet gelir....

MAYDONOZ CITIRLI SOMON FILETO
somon
Malzemeler
6 dilim Somon fileto
2 dilim tost ekmegi
1 bag maydonoz
1 limon kabugu rendesi
4 yemek kasig zeytinyagi
tuz karabiber
Yapilisi:
1) Firini 180-200 derece getirin.
2)Tost ekmeklerini robotta cekin veya elinizde incecik ufalayin.Maydonozlarida  ya robotta veya bicak yardimi ile ince ince kiyin...
3)Ekmekleri,limon kabugunu ve maydonozlari zeytin yagi ile karistirip tuz ve karabiber serpin.
4)Bu karisimi somon filetolarinin üstüne paylastirin.Elinizle bastirarak baliklara yapismasini saglayin.
5)Hafif yaglanmis bir firin kabina baliklari dizip
15 dakika pisirin.
Serap diyor ki....Yanina firinda patates veya yesil salata cok yakışıyor

22 yorum:

Unknown dedi ki...

serapcım nefis. balık çok severiz harika görünüyor sunumda güzel ellerine sağlık

Nurselin Pasta Evi dedi ki...

himmm cok güzel görünüyor serap abla balik gercekten cok saglikli cocuklarimiza sürekli yedirmeliyiz en kisa zamanda deneyecegim eline saglik sevgiler

fatma dedi ki...

Süper görünüyor Serapcigim,gecenin bu saatinde olsada yesem dedim.
Samfistikli pasta dilimi sanki.
Emegine saglik arkadasim...

Perilersofrasi dedi ki...

Sahane gozukuyor somon, ellerine saglik ustunun limonlu maydonozlu kitirida ayri bir lezzet katiyor bilirim. Ben burda cupura,lufer,mezgit ve ozellikle hamsiyi ne ozledim, ne ozledimmm hic sorma. Istanbula gidince gina gelene kadar balik yiyecegim :))

Aycan dedi ki...

Ben pek balık sevmiyorum aslında yiyorum fakat sevemedim gitti. :(
Senin balık o kadar nefis görünüyor,şimdi yemede yanında yat.


sevgiler;

Unknown dedi ki...

Serapcigim, ellerine saglik... Biz de cok ama cok severiz baligi ve ben de genelde degil, daima firinda yaparim baligi, hele de somon, favorim... Ellerine saglik diyor öpüyorum yanaklarindan...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık...

nesrin dedi ki...

Muhtesem görünüyor ablacigim, ellerine saglik. Baligin her hali güzel, ama somon baligi da cok degerli ve saglikli. Sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

ben pek balık sevmiyorum ama tam misafirlik bir sunum olmuş. ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Ben balik hic yapmadim ama sagolsunlar komsular yapinca gönderiyorlar.Ama denemeye senin tarifinle baslayabilirim öyle lezzetli görünüyorki.Ellerine saglik Serapcim.

Unknown dedi ki...

bizimkiler somonun tadını pek sevmediler.ama panga aynı tavuk eti gibi oluyor.ellerinesaglık.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel pasta gibi maşallah ellerine sağlık canım

Dorina dedi ki...

Looks delicios

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hımmm denemeliyim, biz de sarımsak ve kekikli zeytinyağında marine edip fırınlarız. Ama bu da lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Balık için deliriyorum.Bol yeşillikli bir balık sofrasını hiçbirşeye değişmem.
Nefis görünüyor nefis.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Arzu dedi ki...

feslegenle yaparim bunu, maydonozla da deneyecegim...feslegenli olani da nefis oluyor... tesekkurler

sibelyalcincom dedi ki...

Ahh bu çocukların kılçık ayıklama derdi:))) ellerinize sağlık
Sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

benim prensesimde bayılır somon balığına ,elinize sağlık

durutarifler dedi ki...

Nefisss. Somona bizde bayılıyoruz ailecek. Sevgiler

Esranur dedi ki...

Ellerinize sağlık, somon aldığımda deneyeceğim tarif listeme girdi tarifiniz:) Hayırlı Cumalar dilerim.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhaba serap ablacim,

ellerine emegine saglik balik enfes görünüyor.. sunumda pek $Ik olmus :)
afiyet sifalar olsun InsAllah..

mutlu bir haftasonu diliyorum..sicacik sevgiler

canan kufer dedi ki...

serapcigim merhaba,

biraz önce yorumunu okudum ve pek sevindim ve tabiiki seni hatirladim. evet, bu sefer cok gelmek istiyorum. bu aralar pek bloguma takilmadigim icin, hemen herseyden haberim olmuyor. fakat simdi senin blogunda "banner"i gördüm.

tanisirsak bende pek sevinirim.

sevgiler,
canan