16.2.11

ZENCEFILLI TAVUK

zencefilli tavuk

FIRINDA ZENCEFILLI PATATESLI TAVUK

Malzemeler:
1 tavuk
500 g patates
Sos icin
2-3 dis sarimsak
1 paket labne peyniri
3-4 tane carliston biber
1 ceviz büyüklügünde zencefil
1 su bardagi bardagi krema veya süt
 veya ikisinin karisimi
yarim sogan
biraz limon suyu
karabiber,tuz
Yapilisi
Tavugu haslayip soguduktan sonra etleri kemiklerinden ayirin.Patatesleri haslayip ve soyun.Ister kalin dilimlere ister gelisigüzel dograyin..
Yaglanmis bir firin kalibina tavuketlerine  ve patatesleri yerlestirin.Biberleri dograyip bunlarida ekleyin.
Sosu icin sogani sarimsagi ve soyulmus zencefili rendeleyin veya robotta kiyin.Labne peynirini kremayi
limon suyunu karabiber ve tuzu ekleyip güzelce karistirin.Bu arada hazirladiginiz bu sosu koklamayi unutmayin.!Müthis bir koku...
Bu sosu tavuklarin üzerine dökün..Üzerini bir folyo ile kapatin.
200 dereceli firinda 30-40 dakika pisirin.
Serap diyor ki...!Tavuk gögsüde kullanabilirsiniz.ben ayrica maydonozda kullandim.Kream orani tkullandiginiz tavuk miktarina bagli,Yani mazemenin üzerini kapatsin.
DSC07067_300x225

zencefilli tavuk

25 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

en sevdiğim hali..
cihangire gidince tek siparişim :)
harikasın serap
süper.

Saglıklımutfak dedi ki...

Serapcım, zencefilin et ve tavukla uyumuna hayranım. çok güzel duruyor. ellerine sağlık. sevgiler

Unknown dedi ki...

Günaydinlar arkadasim.... Yine son dereceli leziz bir tarif var karsimda... Ellerine saglik... Hele de zencefil, son aylarda elimdeki caydan, salataya, corbalarima, her yemegime girer oldu.... Sevgilerimle, afiyetler olsun...

*kelebekana*-* dedi ki...

kaydınızın yan tarafındaki reklamlardan tarifinizi alamadım ..üzerinde reklam var ...hazırlanışı okunuyor ..

aslı dedi ki...

Ağzımın suyu aktı, akşama deneyebilirim. Taze zencefil yerine toz kullansam olur mu Serap Hanım?

Nehir Butik Pasta dedi ki...

zencefil müthiş bir lezzet vermiştir
ellerine sağlık arkadaşım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aslicim tozunuda kullanabilirsin ama sunu söyleyeyimki herseyin yani baharatlarin tazesi gibi olmuyor maalesef.Bu sebebten karabiberini bile cekerek kullanirim.Hatta taze cekilmis hint cevizi bile hazira nazaran cok farkli.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Görüntü nefisss..Ellerine sağlık serapçım bayılırım zaten tavuk ve patatese ama bu başka bişi olmuş:)))

nesrin dedi ki...

Harika bir lezzeti olmali. Ellerine saglik.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Kelebekana Ben reklamlarin boyutunu degistiremeiyorum.Normalinde sayfama adapte edildi.Saniyorum bu kisinin bilgisayarinla ilgili Yine bu tür gelen bir sikayet üzerine cogu tanidiklarimi arayip bloguma girmelerini ve reklamlarin tarifleri kapatip kapatmadiklarini sordugumda herkes yok gayet normal olmasi gereken yerde dediklerinde rahatlamistim..Sonra bir bilene sordugumda bunun bilgisayarla alakli oldugunu söylemisti..
Ama tabiki bu durum cok can sIkIci..Bu sebeten özür diliyorum.Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık labne peynir, zencefil, tavuk vs çok sevdiğim lezzetler çok da yakışıyorlar.

Sevgiler,
Evren

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım,tarifinizi not aldım çünkü, zencefil ve tavuğun birbirine çok yakıştığını duymuştum..
nefis görünüyorlar..
zevkle deneyeceğim..

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım sevgiler

mine dedi ki...

fırında yapılan herşey sağlıklı, hele de böyle farklı lezzetlerle tatlandırılıyorlarsa ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Tavuk, zencefil ve labne!...
Muhtesem uclu...
Ellerine saglik kuzen :))

bir dilim bir tutam dedi ki...

KUZEN TESEKKÜRLER.....!

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

afiyetler olsun serapcim, ellerine saglik enfes görünüyor! sunumunda cok hos..
sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

Hmm olsada yesim simdi, ellerine saglik canim

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık çok değişik br sos olmuş denemek isterim sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

sevdigim tatlar bir arada, cok lezzetli olmus
ellerine saglik serapcim,

bu arada sende bildigin almanyadaki blogculara haber verirsen cok sevinirim, ben bildiklerime yazdim, ama ne kadar cok kisinin haberi olursa katilim dahada cok olur...öyle degilmi???
öpüyorum canim

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

zencefil özellikle beyaz et ve biraz ekşi soslar ile harika oluyor! benim biber gibi elimin altındadır tozu her şeye bir tutam eklerim tadını zenginleştiriyor bence de:) ellerinize sağlık!

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler..

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

Hic denemedim ama adasim yaptiysa mutlaka güzeldir :)
Ellerine saglik en kisa zamanda deneycem ins.

Serap

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok lezzetli ve sağlıklı mükemmel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık Serap'cığım...

notdefterimden dedi ki...

TAM BENİM ETKİNLİK KONUMA UYGUN BİR TARİF OLMUŞ:YOLLARSANIZ SEVİNİRİM.SEVGİLER..

ETKİNLİĞİME BUYRUN…

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* "

Etkinliği

25 -Şubat 15- Mart-2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://papatya68.blogspot.com/ tarafından düzenlenen yemek etkinlikleri "11" ‘’Tavuk Yemekleri’’ Etkinliğine ben http:// yelpazesu.blogspot.com ev
sahipliği yapacağım.Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim arkadaşlar.Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınlıyorsunuz,benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtiyorsunuz ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
veriyorsunuz işte bu kadar Siteniz yoksa; yelpaze41@gmail.com adresime mail atıyorsunuz,isminizle
yayınlıyorum.İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma
bakmasınlar.Katılımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.SEVGİLER:::
GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE... NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler