4.2.11

Cevizli Manti

Mantiyi hic böyle yememistim...!Halbuki eristeye cevizi serpmeden tereyagsiz kesinlikle yemem.Ehhh sonucta mantida ayni hamur degil mi?Mantiya niye uygulanmasin..demek ki aklima gelmemis..
Haa nasil odu bu is..!Sinoplu bir arkadasimin manti davetine gittim.Klasik sarimsakli yogurt ve salcanin yaninda masada bir koca tabak cekilmis cevizi ve mis gibi tereyagini görünce sasirdim..Ufacik bir klasik karisimdan sonra cevizli  ve tereyagli mantiyi tadmak  büyük bir zevkti...
manti
CEVIZLI MANTI
Malzemeler:
Manti
Ceviz
Tereyagi:
Yapilisi:
Mantiyi tuzlu suda haslayin...Süzün..Tereyagini tavada eritin..
Tabaklara mantiyi paylastirin.Üzerine tereyagini döküp,cevizi serpin.

Serap diyorki... isterseniz cevizi yagsiz tavada biraz  kavurabilirsiniz.

34 yorum:

Unknown dedi ki...

SAhsen benim aklima hiç gelmezdi cevizli manti yemek!! Deniyecegim ellerine saglik

Ferkay dedi ki...

Serapcım özür dilerim az önce Sevilede yorum bırakınca Sevil diye yazdım. Kusura bakma.

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım açıkçası bende hiç denemedim? ama lezzetli duruyor:) eline sağlık

humeyra dedi ki...

Valla bana daha uygun böylesi. Yoğurtlu şeyleri şifa olsun diye yiyorum. Mantıyı da hep sade ya da tereyağlı alırdım tabağıma. Böyle üzerine cevizle daha da güzel olmuş.

Cafe Pepela dedi ki...

Bittabi mantıya da yakışır,yakışmaz mı!
Nefis görünüyor.Tereyağ dedin,ceviz dedin iyice iştahımı artırdın ama Serap abla:)
Ellerine sağlık.Hayırlı cumalar diliyorum..

Unknown dedi ki...

Ohhh afiyetler olsun Serap`cigim... Valla canim cekmedi desem yalan söylemis olurum... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

► Hobihane ◄ dedi ki...

cevizlimi :) mantının çorbasını salçalısı,yoğurtlsu her türlüsünü yedmde bunu hiç duymammştm denemk lazm ellerinize sağlık..

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli olur, neden olmasin.

Serap dedi ki...

Erişteye ceviz ile birlikte tulum peyniri de çok yakışıyor. Mantı benim içinde yoğurt ve soslu güzel ama, tavsiyenize uyup bir de böyle denemek lazım. Ellerinize sağlık.

Mimosa Café dedi ki...

gecen gun vedat milor de bundan yedi koca bi tabak canim cekmisti benim de :) harika gorunuyor. eline saglik.

Adsız dedi ki...

Cevizli mantıyı daha önce hiç denemedim ama çok güzel görünüyor. Zaten ceviz erişteye de çok yakışır. Eminim göründüğü kadar lezzetlidir.

LaMa dedi ki...

Yillaaar once yemistim ablamin bir arkadasi yapmiti, Sinopluydu sanirim. Tadi hala damagimdadir...

Unknown dedi ki...

Merhaba ben size etkinliğinize katılıcam deyipte katılamayan blogcuyum.Fotoğraf makinem bozuldu.maalesef 1ay antalyada kaldım sonra geldim ist.sonra evime döndüm makine aldım.tekrar..Ve hatta yalancı kumpir yapmıştımda misafirim vardı ist.napalım kısmet değilmiş.sonrda babamı kaybettim ama artık döndüm..ziyaretinizi beklerim.Değişik bir tarif bende erişteli ceviz yaparım ama bunu deneyeceğim...elinize sağlıkhttp://yuksektopuklar77.blogspot.com/

Bir Dilim Düş dedi ki...

Valla olabilirmiş siz söyleyene kadar benim de aklıma gelmemiş. Ellerinize aklınıza sağlık:

Sevgiler;
EVREN

kalpkurabiye dedi ki...

anneme fısıldadımm:))
çok beğendi bu fikri:) el ele verip yapacağız mantımızı ellerinize ve aklınıza sağlık Serap Hanım:)

karamel mutfak dedi ki...

eminim cok lezzetlidir ama benim gozumde sarmisakli yogurdun yeri ap ayri.eline saglik sevgiler.

Limon çiçekleri dedi ki...

Erişteyide cevizli hiç yapmadım ama artık denemek şart oldu.Bayıldım görüntüye ellerine sağlık.

Nurselin Pasta Evi dedi ki...

HARIKA BIR TARIF COCUKLUGUMU HATIRLADIM ANAANNEM HEP BIZE YAPARDI KESKE BÜYÜMESEKMIYDI ACABA O YILLARI COOK ÖZLEDIM YAPANLARI ELINE SAGLIK SANADA AFIYET OLSUN SERAP ABLACIM

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba Serap hanım mantılar çok güzel görünüyor cevizli denemedim ama bizde mantımızı yoğurtsuz yeriz sade öyle de güzel oluyor ellerine sağlık sevgiler..

Özgen dedi ki...

Merhaba ben de erişteyi cevizle yemiştim mantıda hiç denemedim ama denemeye değer gibi duruyor sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

bu sene ilk defa bu şekilde yedim KAradenizli komşum yapmıştı. Çok lezzetli oluyor kesinlikle!

eline sağlık canım
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

benim icin manti olsunda ister yogurtlu ister cevizli olsun,
simdi canim nasilda cekti bir bilsen...
ellerine saglik serapcim
öpüyorum

sibelyalcincom dedi ki...

Ceviz kıymalı hamur işlerine yakışıyor afiyet olsun:)))

dokuzuncubulut dedi ki...

Afiyet olsun Serap'cığım. Çok lezzetli olmuştur eminim. Görüntüsü mükemmel, ellerine sağlık canım:))

keskinli dedi ki...

Serapcim öncelikle güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim canim....

dogruyu söylemek gerekirse mantiyi böyle yemek benimde hic aklima gelmezdi dogrusu denemek lazim herseyi ellerine saglik sevgiler hayirli bir hafta dilerim

*Ra dedi ki...

Bomba olmuş bu mantılar :)
Süper...
Elinize sağlık.
Sevgilerimle...

fatma dedi ki...

Bakim bakim arkadasim neler yapmis yine.Serapcigim ,mantiya bayilirim fakat cevizlisini hic yemedim.Süper görünüyor ellerine saglik,mutlaka deniyecegim.Öptüm canim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Ben de hic yemedim boyle, ellerine saglik eminim harikadir.

Ellerinize saglik. Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

Sinop mantısıdır bu yayınladığınız. Ben sinopluyum Biz de mantı yapıldığında iki ayrı çeşit olarak hazırlanır. Yoğurtlu ve cevizli.. Cevizli önce biter genellikle

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ben tatmisdim böylesini nefiss oluyor, hatirladigim kadariyla sinop yöresine ait.. hatta orada meshur bir mantici var, cevizli sunan..

ellerine emegine saglik canim nefiss görünüyor! istah acici!

sicacik sevgiler

narcicegirengi dedi ki...

Sevgili Serap,
Acikcasi mantiya ceviz ekleme fikri hic aklima gelmemisti. Ancak dedigin gibi eristede guzel oluyor cidden. Mantiyla da super olur.
Ellerine saglik.Guzel fikir, deneycegim.
Sevgilerimle

mine dedi ki...

Sinop'a gittiğimizde görmüştüm ilk defa ... değişik

ıdle2 dedi ki...

Merhaba Serap;
Ben Sinop'luyum.Genelde çok bilinen bir lezzet değildir.Senin blogunda görünce çok sevindim.Biz de de mantı yapıldığında bir tepsi yoğurtlu bir tepsi cevizli yapılır.Özellikle de artar ve ertesi gün ısıtılırak yenilirse daha bir lezzetli gelir:)Ellerine sağlık

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili idle 2
Yorumuna sevindim-Bende bu tür mantiyi zaten sinoplu arkadaslarimdan ögrendim.Benim cok sinoplu arkadasim var sizin mutfaginizi cok seviyorum..Birde cevizi ve sogani cok kullaniyorsunuz.Bu da cok hosuma gidiyor.

Bu arada senin sayfana girdim ama yayin yok yazisi ile karsilastim..
Blogunun yenimi aciyorsun?

Berlinden sevgiler