10.12.10

Cheeseburger cookies

Sevgili Hasret  beni "kurabiye etkinligine" davet etmis..Gecen sene okudugum bir romanda 12 arkadasin her sene sonu bir araya gelip birbirleri icin yaptigi,birbirinden güzel kurabiyeler esliginde, yil boyunca yasadiklarini anlattiklari gercek bir hikayeden alinan bu kitapta, bana en ilginc gelenini biraz degistirerek hazirlamaya karar verdim.Ilgilenenler icin kitabin adi
"Der Christmas Cookie Clup" Ann Pearlman.Sevgili Hasret'ede buradan kolay gelsin diyorum.
cheesecake cookies
CHEESEBURGER-COOKIES
(cheeseburger kurabiyeleri)
Malzemeler:
Hazir kurabiye(yuvarlak,üzeri hafif bombeyli)
200g labne peyniri
75 g bitter cikolata
susam
3-4 kasik pudra sekeri
biraz süt
kirmizi,sari ve yesil gida boyasi
dilimlenmis hindistan cevizi veya rendesi
Yapilisi:
Köftesi icin:
Cikolatayi benmari usulu eritin.Labne peynirine ekleyip hemen karistirin.Buzdolabinda bekletin.
Peyniri icin:
Bir kabta pudra sekerini cok az süt ile karistirin.Akici bir kivam olmamasina dikkat edin.Bu sebebten sütü damla damla eklemenizi öneririm.Sari gida boyasini ekleyin icine bir kac damla kirmizi boya katin.Peynir rengi olana kadar renk katin.Sertce bir kivam olsun..
Salatasi icin:
Hindistan cevizini bir ufak posete koyup icine bir kac damla yesil gida boyasi ekleyin.Ve torbayi sallayarak hindistan cevizinin yesil olmasini saglayin..Rengini ayarlayin...!
Ben hindistancevizi dilimleri kullandim.
Hazirlanisi:
Elinizdeki kurabiylerin yarisina, bombeyli kismi alta gelecek gibi "peyniri" kasik yardimi bolca sürün ve biraz kurumalari icin bekletin..
"Köftelerini" hazirlamak icin elinize biraz labne peynirini alip yuvarlayin ve hafif yassiltin.Kurabiylerin digerlerine bu köfteleri koyun.Üzerlerine "salatalari"dizin.
Sonra peynirli kurabiyeleri üzerlerine kapatin...Ilk önce bir tane hazirlayin.Bu arada peynir hemen akiyorsa kivamini yogunlastirin veya biraz daha fazla kurutun..
Üzerlerine susam serpin..
cheesecake cookies

cheesecake kurabiye

37 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel görüntü olarak bunu hayal etmiş ve sonrada unutmuştum doğrusu.Tarif için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Ablacigim, HARIKASIN daha ne diyeyim

aslı dedi ki...

çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve şık olmuşlar sevgili Serap.Ellerine ve gönlüne sağlık canım..


Sevgiler..

çiğdem dedi ki...

inanlır gibi değil çok şeker yaa:)

Unknown dedi ki...

Böyle bir lezzeti senden başkasıda
düşünezmezdi sanırım Serap'cım elle
rine sağlık enfes sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

ellerine sağlık canım afiyet bal olsun
şahane olmuş

Saglıklımutfak dedi ki...

çok cici duruyorlar canım eminim ki tatlarıda öyledir. ellerine sağlık :)

ÇAK Çikolata ve Pasta dedi ki...

aaa inanmıyorum süper ellerinize sağlık :)

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanım..
şahanesiniz ne diyeyim...
emeklerinize sağlık..

nesrin dedi ki...

Müthis bir hayal gücü. Ellerine saglik.

mine dedi ki...

aaa kitabı da etkinliği de çok sevdim ellerine sağlık

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Harika çok güzel bir sunum,ilk defa görüyorum çok hoşuma gitti.
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Cok güzel ve enteresan olmuslar Serapcigim,,, ellerine saglik, Gökalp`in sinifi icin müthis bir fikir... Bayilacak cocuklar buna bayilacakkkkk.... Süpersin arkadasim yaaaaa... Seni seviyorummmm...

Unknown dedi ki...

çoook güzel olmuuuuşşş:))
süpersin canım her zamanki gibi ellerine fikrine sağlık
Afiyetle kal
hayırlı cumalar

bir dilim bir tutam dedi ki...

ARKADASLAR GÜZEL VE ÖVGÜ DOLU YORUMLARINIZ ICIN COK TESEKKÜR EDERIM.
BUNLARI HAZIRLARKEN COK EGLENDIM DIYEBILIRIM.

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim, süpersin baska ne diyim yani...ellerine saglik canim
hayirli cumalar

durutarifler dedi ki...

Muhteşem olmuş. Süper bir fikir. Ellerine sağlık

Sevgiler

gulsev dedi ki...

Görünüşleri çok hoş olmuş bencede bizim bıdık gerçek hamburger zannetti :)
Elinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne kadar şanslı şimdiki çocuklar..
bu ne hoş bir tarif ve çalışma.
biliyormusun : bazen tatmak için,
bazende seyretmek için doyamaz oluyorum..
bu hakikaten keyifli bir çalışma olmuşş
ellrine sağlık serapcığım.
bu sayfada şaşırmayı, heyecanı seviyorum.

pie kurabiye dedi ki...

Harika olmuşlar.Ellerine sağlık.Şahane görünüyor.

gülay mutfakta dedi ki...

serap canım çok harika fikir..
sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

süper bir kurabiye olmuş çok gerçekçi fikre bayıldım
ellerine sağlık arkadaşım

evatolyesi dedi ki...

Harika bir görüntü olmuş. Hikayede çok hoşmuş doğrusu. Ellerinize sağlık sevgiler:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Biraz uğraşmalı olmuş ama emeklerine değmiş arkadaşım, sonuç mükemmel. Aynı birer küçük hamburger olmuşlar ellerine sağlık.
Sevgiler.

Emel Kurt dedi ki...

selam, hiç şaşırmadım etkinliğe nasıl bir kurabiye ile katilacağını merak ediyordum tam tahmin ettiğim gibi, yine harikalar çıkmış ortaya.ellerine emeğine sağlık, sevgiler.

fatma dedi ki...

Sayfani her tikladigimda degisik bir tarif ile karsilasacagimi biliyorum.
Yine ayni sey oldu,Serapcigim harikasin gercekten tarifi okumasam
ben bile hamburger sanirdim.Ellerine emegine saglik arkadasim.

keskinli dedi ki...

serapcim yine muhtesem ve sahane olmuslar bayildim ya harikasin
ellerine saglik
bu arda yazilarin kopyalaniyor hayirdir ??? kodu kaldirdinmi...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yaratıcılığın sonu yok, bir kez daha
ellerinize sağlık. Sevgilerimle..

emelce yemek dedi ki...

bu da bir sanat bence ellerine saglik

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

aman Yarabbi!!! bu bir kurabiyemi :)) vallahi ben gercek hamburger zannetim:) muhtessemsin tatlim! ellerine, emegine, yüregine bu güzel fikirlerine saglik! ellerine dert görmesin InsAllah:)
katilimin icin gönülden tesekkürler canim.. sicacik sevgi ve selamlarimla! ..

Eya dedi ki...

Eh sevgili arkadasimdan da ancak böyle bir kurabiye beklenir... süpersin yaaa...bu arada ben hala o kitabi okumadiiiim ( itiraaaaf...itiraaaaf...!) Kizma emi...sevgiler benden...

zehra

kelebeklisaniyeler dedi ki...

çok çok güzel eline saglik,öpüyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Huriyecim ziyaretin icin tesekkürler...

Zehracim ......:-/ okumasi gercekten cok kolay bir kitap..Artik sirasi geldi..Mutlaka okumalisin...

Hasretcim tüm iyi dileklerin icin cok ama cok tesekkür ederim..

Emelcim sevgiler saygilar

Cafe Pepela dedi ki...

Bayılıyorum şu eğlenceli tariflerine,ellerine sağlık canımcığım!..
Kızım bayılacak buna.(anneciğisi de tabi;)
Mutlu haftalar diliyorum.

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Bu tatlı mı yani ben hamburger sanmıştım :) Süpper yaa

vintageduygular dedi ki...

Harika olmus, bende hamburger sanmistim :) ellerinize saglik