25.9.10

Tavuklu pizza

Tavuklu pizza

TAVUKLU PIZZA
Hamuru icin malzemeler:
1 kg un
1 paket yas maya
1 cay bardagi siviyag
tuz,1 tatli kasigi seker
ilik su
Üstü icin
2 tavuk gögsü
300 g tatli sivri biber
1 kase haslanmis misir
1 bag taze sogan
Kasar rendesi
tuz, karabiber
Domates sosu veya hazir pizza sosu
Kekik,kirmizi tozbiber
Hamurunun mayalama:
°Unu bir kaba koyup ortasini havuz gibi acin.
°Yas mayayi einizle parcalayip bu bosluga koyun. Sekeri ve ilik suyu mayanin üzerine dökün.Mayanin su ile iyice kapanmasini saglayin.
°Daha sonra kenarlarindan bir iki avuc unu alip mayali suyun üzerine bolca suyu tamamen kapatacak sekilde serpin.
°10-15 dakika sonra unda catlaklar olusacaktir.Ön mayasi gelmistir.Simdi tuzunu,siviyagi ve iliksuyu ekleyip hamuru iyice yogurun.Ele yapismayacak bir kivama gelinceye kadar su.
°Üzerini kapatip mayalanmaya birakin.
Hamurun mayalanmasi sürerken,
°Tavuk etlerini tavla zari seklinde dograyin.
°Tavada suyunu cekip hafif kizarincaya kadar kavurun, tuzunu ve kirmizi biberi biberini serpin.
Tavuk etlerini azar azar tavada kavurmak iyi sonuc veriyor.Aksi takdirde cok sulaniyor ve kizarma süresi gecikiyor
°Biberleri ince kiyin.Taze soganlari halka halka kesin.
°Mayalanan hamurdan bir parca alip merdane yardimi ile unlu bir zeminde  tepsinize göre,ince acin.
°Daha sonra bu hamuru yagli kagit yayili bir tepsiye alin.
°Üzerine domates sosunu sürün.
°Bu sosun üzerine biraz kasar rendesi serpin.
Bu yöntemi hep uygularim.Böylelikle pizzamin üzerindeki renk renk malzemeler peynirin tamamen altinda kalmaz.
°Tavuk etlerini  taze sogani biberi,misiri serpin.Simdi kasar rendesini malzemeleri fazla kapatmayacak sekilde tekrar serpin.
°Eger elinizde hazir baharatli barbekü sosu varsa bir kasik yardimi ile pizzanin üzerine gezdirebilirsiniz.
Tavuga cok yakisiyor....!
°Üzerine kekik serpin ve firinin alt kisminda peynirler eriyinceye kadar pisirin.

28 yorum:

fatma dedi ki...

serapcim... geceyarisini gecti saat1 pizza o kadar nefis görünüyorki bu saatte yapasim geldi! ellerine saglik arkadasim... sevgiler

nesrin dedi ki...

Nefis. Evde degerlendirmem gereken tavuk eti vardi. Demekki bugun bizde tavuklu pizza var. Ellerine saglik. sevgiler...

Atike Momini Ziya dedi ki...

enfes görünüyor, ellerinize sağlık... güzel bir haftasonu diliyorum ben de.. sevgiler..

lezzet sarayı dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık

eda dedi ki...

HARİKAAAAAAAAAAAA-
LAF OLSUN DİYE EMİN OLUNKİ KONUŞMAM AMA FOTOLAR DERKİ AL BENİ VE YE:)))
Biliyormusun serap hanım yemek bir bütün derimya görsellik sonra tad diye,evet bunlar varda ama bir gercek varki pırıl pırıl bir kişilik oldugunuz kesin-Sırfsunum için degil bu temizlik ve bu konudada adım kadar eminim-İşte en önemli olayda bu paylaşımlarınız için tesekkürler-

Nehir Butik Pasta dedi ki...

pizzanın her türlüsünü severim tavuklusu da ayrı güzel olmuş ellerine sağlık serap

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim pizza süper lezettli görünüyor...böyle ucundan azicik isirsam kimse görmez dimi....
ellerine saglik canim...öpüyorum

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor.ellerinize sağlık.tavuklu hiç denemedim mutlaka deneyeceğim serapcım.güzel bir hafta sonu diliyorum.sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim nefisss görünüyor... kocaman sevgilerimle..

yemekbiraşk dedi ki...

gerçektende nefis olmuş fotoğraf anlatıyor zaten. ellerinize sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Bir pizza sever olarak bayıldım harika olmuş ellerine sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Tavuklusunu bende hic denememistim,neden olmasin,ellerinize saglik,simdiden güzel bir pazar dilegiyle...

sevgiler..Serpil.

Işıl dedi ki...

kahvaltıya sabah bende pızza yapacagım hamur tarıfını alıyım

hunerlieller dedi ki...

pizzanın her türlüsünü severim tavuklusu da ayrı güzel olmuş ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

O peynirler ne güzel erimisler, tavuklarin üzerinde... Mmm, süper... Ellerine saglik canim... Sevgilerimle, arayacagim...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR FİKİR ASLINDA BENDE ÇOK ÇEŞİTLİSİNİ DENEYENLERDENİM AMA TAVUKLUSUNU DENEMEMİŞTİM..NOT EDEYİMM..SEVGİLER

aslan dedi ki...

Pino Queen pizzadan başkasını sevmediğim halde, tavuklusunu da deneyebilirim. Neden olmasın?

Dostlukla...

hdidem95 dedi ki...

canım ne güzel olmuş ellerine sağlık geçen bende senin bir tarifini denedim çok güzel oldu yakında yayınlarım öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

Hmmmm pizzalarin hepsine tercih ederim chiken curry pizzasini seninkiside onu aratmayacagi kesin...

sen bu isin ustasi olmussun bence, bundan sonra pizza yemeye sana gelirim artik ;.)) ellerine saglik canim...

Naile dedi ki...

çok leziz bir görüntü. ellerinize sağlık

yemekaski.com seçil dedi ki...

pizzayı çok severim ve bu resim beni benden aldı götürdü harikaa :))

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanım harika birşey bu ve bu zamana kadar nasıl aklıma gelmedi bilmiyorum ilk fırsatta deneyeceğimm:))
elleriniz dert görmesin:)

Cafe Pepela dedi ki...

Öyle güzel görünüyor ki.
Bir dilim alasım geldi :)

Nurselin Pasta Evi dedi ki...

serapcim merhaba tavuklu pizza harika bir fikir denenecekler listesine alindi bu arada bizim berlin bulusmasi ne durumda gerceklestirebilecekmiyiz sana e-mail gönderdim bilgilendirirsen memnun olurum sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Serapcım tatildeyim, deniz sonrası kurt gibi acıkmışken pizzanı gördüm. Doğruca pizza yemeğe gidiyorum. Seninki kadar lezzetli olmasa da... Eline sağlık arkadaşım, sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

Son zamanlarda gördüğüm haberler ve geçen sene durmadan kokladığım domuz eti kokusu beni etten (kırmızı / beyaz) soğuttuğu için bu aralar sadece bu güzellikler karşısından yutkunduğumla kalıyorum. :(
Görüntü var ya ömre bedel! Ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm nefis çok iştah açıcı ellerine sağlık

Mimosa Café dedi ki...

off gerçekten harika görünüyor. lezzet bombardımanı tam.