31.5.10

Pane ISTRIDYE(KAYIN)MANTARI
Bu mantari daha önce gördünüz,duydunuz veya yediniz mi? Evetse ne güzel,,,,
 hayirsa siddetle tavsiye ediyorum...!

Istridye mantari diger adi ile kayin mantari
-latincesi Pleurotus ostreatus-
Almanyada bu mantarlar bolca var ve burada bu mantara halk arasinda dana eti mantarida deniyor.
Tadi ayni dana eti gibi...

Mantari agzina almayan kizima senelerce dana snitzel olarak yedirmis biri olarak kesinlikle tavsiye ederim. Ben asagidaki gibi hazirliyor yanina pilav veya patates esliginde ikram ediyorum.


PANE ISTRIDYE (Kayin)MANTARI

Malzemeler:
Kisi sayisina göre mantar
1-2 yumurta
Biraz galeta unu
tuz,karabiber,sarimsak
Yapilisi:
Mantarlar firca yardimi ile temizlendikten sonra tuz karabiber ve sarimsakla tatlandirilmis cirpilmis yumurtaya ardindanda galeta ununa batirilip yagda bir kac dakika kizartin.
Bu mantar ile ilgili daha cok bilgi icin
                             

13 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

bu mantarı bulmak için neler çekmiştik 2 sene evvel patronun canı istedi diye:))Şuan daha sık bulunuyor ve enfes bir lezzeti var gerçekten elinize sağlık sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

hiç denemedim ama adını hep duymuştum.ellerine saglık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm süpper gözüküyor buralarda bulabileceğimi zannetmiyorum...

Ellerine sağlık canım..

Eya dedi ki...

Serapcigim....cok ilgimi cekti bu harika tarif. en kisa zamanda denemek istiyorum, ellerine saglik...sevgilerimle

zehra

Saglıklımutfak dedi ki...

Mantarın her çeşidini severim . Fakat güvenip almak mesele. Çünkü mantar zehirlenmelerinin dönüşü yok. Bilinen bir yerlerden almalı. eline sağlık canım çekti inan. sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben de yemedimmmm.... Ne güzel birsey bu böyle.... Serabim bana bunun Almancasini yazabilir misin, ki reyonlarda ona göre arayayim... Mutlak surette denemek isterim... Ellerine saglik.....

Unknown dedi ki...

Hastasıyım bu mantarın ama bildiğim tarifleri o kadar kısıtlı ki. Çok sevindim sizin tarifi görünce. Ben genelde ızgarada ya da tavukla beraber kavurarak yapıyorum. Bir de çorbasını yaptım iki gün önce işkembe çorbasına çok benzedi, yiyenlerin çok hoşuna gitti. Sevgiler, Hülya..

umutluhayat dedi ki...

ilk kez duyuyorum.çok hoş olmuş

bir dilim bir tutam dedi ki...

Filizcim Bu mantarin Almanca adi AUSTERPILZE.Pazarlarda veya cesidi cok olan manavlarda bulabilirsin...
Bazen 500 g paket halinde satiliyor.Ama ben acik almayi tercih ediyorum.Ozaman büyüklüklerine kendim karar verebilyorum.
Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Aaa bilmez miyim hiç? çokta severim ama hiç böyle yemedim.Her zaman farklı bir şekilde sunabiliyorsun bildiğimiz tadları, çok beğeniyorum bu yönünü !!

ellerine sağlık

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Serapcigim, guzel ve degerli yorumun icin cok tesekkur ediyorum. Guzel vatanimizdan sevgilerimi gonderiyorum.

sevimin sayfasi dedi ki...

evet, bu mantari bende biliyorum, ama paneli hic denemedim, bir de busekil denemem lazim
ellerine saglik canim

kelebeklisaniyeler dedi ki...

ellerine saglik canim ablam,mantari yeriz ama bu sekil hiç denemedim nefis gorunuyor ellerine saglik,sevgiler.