23.4.10

tavuklu milföy böregi

tavuklu börek
Bu böregi nezaman kendisine yemege davetli olarak gitsem eli ayagi tutusan ve ne pisirecegini bilemeyen ziyaret sonrasida "eh seninki gibi olamam,,, neredeee!" diyip ezilip büzülen, ama elide bir o kadar lezzetli arkadasım Ayla'da yemis, tavuk pazı ve hardal kombinasyonlu bu nefis böregi birgün yapip yayinamak icin tarifini almistim..O günden sonrada sık sık yaptim.Bugünde sırası geldi sizlerle paylasiyor ve siddetle tavsiye ediyorum.
tavuklu börek
TAVUKLU MILFÖY BÖREGI
Malzemeler
9 tane milföy
3 kemiksiz tavuk gögsü
10 yaprak pazı veya ıspanak
2 sogan
1 cay  bardagi krema
3 cay kasigi hardal
1 su bardagi kasar rendesi
2 yumurta sarısı
tuz,karabiber,kekik
Hazirlanisi:
Tavuk  etlerini zar büyüklügünde  dograyin.
Soganlari ince ince kıyıp az bir yagda sararincaya kadar cevirin.
Tavuk etlerini ekleyip tavuklar pisene kadar kavurun.Tuzunu karabiberini ve kekigi serpin.
Temizlenmis pazı veya ıspanak yapraklarini ve hardalida katip bir iki cevirin.
En son kremayi ve peynir rendesini ekleyin ve sogumasi icin bir kenarda bekletin.
Bu arada cözülmüs olan milföyleri 3 ünü kenalari birbirine yapisacak sekilde ekleyin.Bir üclü daha hazirlayip bunuda digerine yapistirin,sonra diger üclüyüde ekleyin.Yani 30x30 cm lik bir hamurunuz olmasi lazim.
(hamurlarin ek yerlerini iyice bastirarak yapistirin)
Sogumus olan tavuklu harci milföyün ortasina uzunlamasina koyup iki kenari kaldirip üst üste gelecek sekilde kapatin.
Hazirlanan bu ruloyu yagli bir tepsiye dikkatlice yerlestirin.
Üzerine yumurta sarisi sürüp 175 dereceli firinda 30 35 dakika pisirin.
Serap diyorki....Ben burada satilan rulo seklinde 30 x 40 cm milföy hamurunu kullandim.Bu da isimi cok kolaylastirdi..
Ayrica milföylerle seritler veya sekiller keserek böregin üzerine yapistirabilir degisik süsler yapabilirsiniz.

25 yorum:

keskinli dedi ki...

canim görüntüsü lezzetini anlatmaya yetiyor zaten mutlaka denemk lazim
ellerine saglik sevgiler...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık harika

Sevil Şahin dedi ki...

hımm nefis olmuş ellerine sağlık

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.tavuk ve pazıyı bir arada düşünmemiştim.güzel bir görüntüsü var.tadıda öyledir.mutlu haftasonları

Unknown dedi ki...

değişik bir iç harcı yapmış arkadaşın harika bir börek olmuştur ellerine sağlık canım mutlaka denenecek listede yerini aldı sevgileeeer:)

humeyra dedi ki...

Harika bir tarif. Ellerinize sağlık. Ya iştahım kabardı bu böreği görünce :) Yanına da çay istiyorum. Güzel de bir dizi açmak lazım tv'de. Olsaydı ya şimdi burada bu börekten.

Canan dedi ki...

Bu brek insana diyet bozdurur. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık.


Sevgiler
Canan

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis gözüküyor eline sağlık ,çok güzel
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

harika bir tarif...tavuk ve ispanak cok güzel uyuyorlar birbirlerine...tavuk sever biri olarak tarifini aldim ve mutlaka denemem lazim...
ellerine saglik canim
sevgilerimle
P.S. mailimi almisindir insallah

Adsız dedi ki...

Serap Hanım, sizi beğenerek takip ediyorum. Ancak, sayfanın yarısını kaplayan ve tarifleri görmemizi englleyen reklam sayesinde zevk alamaz oldum. Bir çözüm düşünemez misiniz? Sevgiler. Hande

bir dilim bir tutam dedi ki...

Handecim uyarin icin tesekkürler... Yanliz sorunun benden kaynaklaniyor olmasi mümkün degil.Benim reklamlar solda yanda..Ve simdiye kadar hic kimseden böyle bir uyarida almadim..
Ayrica beni her gün takip eden blogcu arkadaslarimdanda bu konu hakkinda bir yorum almadim...
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

harika gözüküyor, ellerine sağlık. En kısa zamanda ben de deneyeceğim.

Sevgiler
Müge

Atike Momini Ziya dedi ki...

eminim görüntüsü kadar lezzeti de harikadır. yapan eller dert görmesin ia...
sevgiler, mutlu pazarlar....

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu gerçekten milföyden mi yapılmış bir börek? Çok güzel duruyor. Benim normalde milföyle aram olmadığı için çok şaşırdım. Çok beğendim. Kesinlikle denemek istiyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Tümaycim bu börek gercektende sadece milföyle yapildi...
Yasadigim yerde güzel yufka bulamayinca milföy kurtaricim oluyor...Gercibörek türü seyleride pekyemiyorum ama yine milföy bana kullanim acisindan cok kolay geliyor...Saniyorum sende icinde yagi nedeni ile yemiyorsun...
Haklisinda..

emelce yemek dedi ki...

ben bu boregin icini biraz daha kremasini bol katip makarna sosu olarak kullaniyorum cocuklar bayiliyor,bir de boyle deneyeyim eline saglik

Unknown dedi ki...

Canimmmm... Gec kaldim, kusuruma bakma ne olur.... (SOn günlerde eve girmez oldum da!) Ne harika bir börek olmus o öyle... Valla su saatte bir canim cekti ki anlatamam... Mutlaka deneyecegim.... Ellerine saglik.... Sevgilerimle, seni cok öpüyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik ablacim nefis gözüküyor,eminim ki lezzetide harikadir öpüyorum seni.

kalpkurabiye dedi ki...

tavuğu bu kadar sevmem rağmen niye ben böyle bir lezzet denemedim ki diye sordum kendime uzun uzun düşündüm.. telefonum çalmasaydı hala düşünüyor olacaktım:)) serap hanım nefis görünüyor böreğiniz.. hem milföylerin kabuksu görüntüsü de olmamış çok nefis görünüyor:))

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Serap'cigim, harika gorunuyor.
Cok guzel tarifler yayinliyorsun.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

Unknown dedi ki...

Serabcigim seninde ellerine saglik nefis görünüyor .Tesekkürler canim ziyatin beni memnun etti isallah bir gün tanisiriz hayirli aksamlar.

senem dedi ki...

Görüntü harika, ellerine saglik Serap'cim.
Sevgilerimi yolluyorum.

lezzettabağı dedi ki...

Seap cığım börek nefis görüntü nefis sana yetişmek ne mümkün.. bu yetmezmiş gibi birde etkinliğe tatlılar yollamışsın ..ellerine sağlık. Bende san senin tariflerin kadar olmasada iyi hafta sonu dileklerimi ve içten sevgilerimi yolluyorum..

aamedya dedi ki...

ya bu tarifler harika ama resimler daha harika resimlere hayran kalıyorum

lyrics dedi ki...

Ellerine saglik ablacim nefis gözüküyor,eminim ki lezzetide harikadir öpüyorum seni.
Lyrics -
Songtexte -
Testi Canzoni