11.3.10

Saime Hanim Salatasi

Rahmetli babaannemin müthis lezzetli,bir o kadar da ilginc, tek basina bile bir ögün olabilecek sekilde kendi adini tasiyan süper salatasi....!!Tuz Biber dergisinin Subat sayisinda yayinlanmisti.

saime hanim salatasi
SAIME HANIM SALATASI
Malzemeler:
Patates,
Kirmizi sogan,
ceviz
bir kac siyah zeytin,
Bir iki tatli biber tursusu,
Biraz maydonoz,
Somak,tuz,karabiber,kekik,pul biber
Yapilisi:
Patatesleri soyun yarim ay seklinde ince dilimleyin ve kizgin yagda kizartin.Kagit havluya cikarip fazla yaginin gitmesini saglayin.
Biber tursusunu verev olarak kesin
Sogani piyazlik dograyin.Zeytinlerin cekirdegi cikartilip ikiye bölün. Maydonozu fazla ufak olmayacak sekilde kesin.Tüm malzemeyi karistirin.Cevizi ekleyin.Tuz,karabiber,somak,pul biber ve kekik serpin.

29 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili arkadaşım, bugün yine sadece senin blogta bu saate kadar gezindim (Sindire sindire gezindim)tarifler kopyaladım Yapabileceklerim için malzeme listesi oluşturdum. Şimdi bir baktım ki ana sayfaya yenği bir tarif eklemişsin.. yok artık bunu bugün okumamaya çalışacağım yarın bakacak bir şey olsun.. Becerin için, yaratıcılığın için ve en önemlisi duru ve samimi anlatımın için iyi ki varsın.. O yaptığın renkli şekerlerden bir kase dolusu sana hediye ediyorum..Çünkü şeker gibisin.. Kocaman sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim benim, merhabalar.... Özledim seni... Sende beni kalbimden vurdun valla... Salatani Tuz-Biber dergisinde görüp, hayran olmustum.... Ama hala denemek kismet olmadi.... Ilk firsatta deneyecegim insallah... Bu arada kaliplarin hayirli olsun, ben bu aralar kelebeklere taktim, yeni fikir arayislarindayim, haydi senden de fikirler bekliyorum.... Ucuralim su kelebekleri.... Sevgilerimle cokkk öptüm..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim ne kadar hos goruntu,çok begendim ellerine saglik,opuyorum seni.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu nefis tarife ilk yorum benden olsun . Serapcım enfes iştah açıcı.Şu babaanneler,anneanneler olmasa biz hangi tarifleri yapardık acaba.:) eline sağlık

Gönülünce dedi ki...

Görüntü gerçekten çokkk hoş bayıldım...Elinize emeğinize sağlık...
Sevgiler...

FİLİZ'CE dedi ki...

Saime hanım salatasına bayıldım,nefis gözüküyor..ellerinize sağlık..

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

elinize sağlık, görüntü harika..yakın zamanda denemek isterim.

Yaren dedi ki...

Gercekten cok lezzetli görünüyor,güzel lezzetler bir araya gelmis.Nur icinde yatsin babaannecigin ne güzel salata ögretmis.Seninde ellerine saglik canim,afiyetler olsun.Sevgiyle kal.

sevimlimutfak dedi ki...

Gerçekten çok değişik bir salata, aslında salata demek te yanlış güzel bir öğün olabilir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Serapcım muhteşem ötesi sanırım kıyıp
yiyemem bu güzelliği ellerine sağlık
çok öpüyorum...

emelce yemek dedi ki...

dedigin gibi bu salatayi ye butun ogun yerine gecsin goruntusu harika eminim lezzeti de oyledir

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Serap hn, gecenin bu saatinde ağzımın sularını ağzımda zaptetmeye çalışarak bakıyorum bu görüntüye! Sanırım daha önce de görmüştüm bloğunuzda. Babaannenize Allah rahmet eylesin, sevdiğim ne kadar tat varsa hepsi içinde, hele hepsi birarada bomba olmuş, ellerinize sağlık...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir lezzet ..
Afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgilerle..

kalpkurabiye dedi ki...

çok güzel görünüyor tadanlara afiyet olsun:)) hayırlı cumalar..

HÜLYA dedi ki...

babaannenizin mekanı cennet olsun...ruhu şad olsun..

salata harika görünüyor ondan size yadigar kalması ne güzel...

ellerinize sağlık...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Sükran ziyaretin ve övgü dolu yorumun icin tesekkürler..Berlinden simsicacik sevgilerimle...



Filizcim...Durum malum...insallah haftaya daha vaktim olurda bende birseyler hazirlayabilirim...
Ayrica kelebekleri ucuralim sözüde cok hosuma gitti dogrusu...Bak aklima ne geldi simdi...
Böyle bir etkinlik yapsak "kelebekleri ucuralim" ne hos olur degil mi?


Huriyecim tesekkürler canim...Iyi bir hafta sonu diliyorum...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hilalcim yorumun icin tesekkürler.Dogru söylüyorsun Anneler anneanneler babaannelerin tariferi herzaman iyi bir sonuc veriyor...


Gönülcüm tesekkürler canim.Sevgiler

Sevgili Filiz ziyaretin ve yorumun icin sanada tesekkürler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Sevim ve yarencim degerli yorumlariniz icin tesekkürler...


Deryacim iyigünler canim...

Emelcim biz zaten bunu ana yemek yerine yiyoruz....Cünkü bayagi doyurucu,...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Seldacim Berlinden boluya selam ve sevgiler.....


Sevilcim degerli yorumun icin tesekkürler canim....Iyi bir hafta sonu diliyorum..


Kalp kurabiyem benim daim izleyicim...!Her zamanki gibi güzel yorumun icin tesekkürle canim..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Kirmizi mutfak...
Birbirinden degerli yorumlarin icin tesekkürler.bende seni ziyarete gittim ve bende sende taikdim kaldim..Ellerine gönlüne saglik.O muhtesem pastaya bittim desem inanirmisin?
Tekrar ellerine saglik...

Pembe Tatlar dedi ki...

Serapcığım ellerine sağlık canım...
:GErçekten harika bir tadı olduğundan emnim...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'im,
bu ne kadar güzel bir salata böyle?? Valla hem gözlerim hemde gönlüm senlendi desem yalan olmaz, hele ki o kizarmis patatesler isin icine girince sadece hmmmm diyebiliyorum. Patateslerle kalsa iyi birde kirmizi sogan ve tursular, hic böylesini görmemistim, ama sundan emin olabilirsin hafta sonu hemen denemek istiyorum hazir evde kirmizi soganlarim varken. Babaannenin güzel yaraticiliyla ortaya cikan bu nefis salata icin ellerine saglik diyorum.

Kusuruma bakma gelemedim coktan beri ama yogun günler gecirdim, neyse yarin yazarim artik postumla, sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve kocaman öpüyorum.Bye.

Unknown dedi ki...

Tamam tatlim... Sen isleri kolayla... Sonra beraberce birseyler düsünelim, mesela "ilginc kelebekli tarifler" etkinligi... Vs... Yaz gelmeden yapalim bunu birlikte... Seni cok öpüyor, güzel bir hafta sonu diliyorum... Sevgilerimle,

aslan dedi ki...

Saime Hanım Salatasının üstüne biraz
sızma zeytin yağı gezdirsek olur mu?
İyi pazarlar..

Özlem dedi ki...

Merhabalar,
Serap'cım umarım mukerrer olmuyordur, çünkü herkese bir şekilde ulaşmış gibi göünüyor. Eğer sayfama uğrayabilirsen sana bir ödülüm var,
sevgiler

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok nefis bir salata olmuş

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Özlemcim beni kreativ blogger ödülüne layik gördügün icin tesekkürler.sevgile

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor, iyi haftalar diliyorum :)

NiLaY dedi ki...

super bir blogunuz varmis, ellerinize saglik.. keyifle gezindim :)) sevgiler..