22.1.10

Vanilya soslu firin elma



VANILYA SOSLU FIRIN ELMA
Malzemeler:
Kisi sayisina göre elma
biraz ceviz,Kuru üzüm,findik veya fistik
tarcin,tereyagi
Yapilisi:
Kuru üzümleri kaynar suda biraz bekletin,yumasayinca cikarin ve iyice süzün.Ceviz iclerini,findigi biraz parcalayin.Üzümlere ekleyin.tarcin ve biraz tereyagi ile karistirin. Elmalari elma oyacagi ile genisce oyun.Hazirlanan karisimi elmalarin icine doldurun.Firina dayanikli bir kabi tereyagi ile yaglayin.Elmalari dizin 170 dereceli firinda 20  dakika veya elmanin cinsine göre  kabugu yarilmaya baslayana kadar fisirin.
Firindan cikinca üzerine  vanilya sosu ve tarcin döküp servis yapin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vanilya sosu Tarif 1

1,5 bardak sütü 3 yemek kasigi seker ile kaynatin 1 paket vanilya sekerini ekleyin.
2 yumurtayi cirpin icine 1 paket kremayi  ve 1 kasik (tepeleme)nisastayi ekleyin.Kaynayan süte karistirin.Bir tasim daha kaynatin.Soguduktan sonra servise hazir....
Dondurmaya,waffele,cikolatali puddinglere kullanilabilinir...
Vanilya sosu Tarif 2

3 yumurta sarisi,2 yemek kasigi seker,2yemek kasigi vanilya sekeri,350 ml süt,1 yemek kasigi nisasta
Tüm malzemeleri karistirin,tencereye koyup hafif ateste karistirarak koyulasmasini saglayin.Kaynamamasina dikkat edin.....














28 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Elmanın en hafif ama en lezzetli halidir herhalde...Bayılırım nefisss olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Saglıklımutfak dedi ki...

bayıldım eline sağlık . ctesi deneyeceğim.

sevimin sayfasi dedi ki...

süper olmus, tam bu soguk havada yenilen bir tarif...
cok severim bende
ellerine saglik canim
pazar günü görüsmek üzere

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Tanıdık bir lezzet fakat sunum harika. Tarçın ve vanilya sos çok güzel tamamlamış, ellerinize sağlık. Fotoğraflamanız da harika, iştah açıcı..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım görüntü harika ellerine salık...

sevimin sayfasi dedi ki...

Merhaba canim,
haberleri okudugumuz gibi yogun kar yagisi ve soguk bekleniyor yarin öbürgün...
bir kac arkadas haber birakti yagis devam ederse gelemiyecekler...bu durumda ertelemek sorunda kalacaz herhalde...
gelmek veya gelemeyen arkadaslar lütfen haber versin...
haber bekliyorum
sevgilerimle sevim

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Hımmmm elma tatlısına bayılırım.Soslu moslu hiç denemedim ama.
ben tencerede yapılan versiyonunu biliyorum sadece.hani üzerine kaymak falan konulan.
eminim ki muhteşem olmuştur.Ellerine sağlık!

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elmalı tatlara bayılırım.Tarifte çok güzel görünüyor.Mutlaka deneyeceğim.Sevgiler.Mine

sünter dedi ki...

Tam mevsimine göre bir tatli olmus. Nefiste görünüyor. Hemen denemeliyim.
Sevgiler

Işıl dedi ki...

ne guzel fıkır oyle cok elma varkı bızde...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerınıze sağlık..görüntü benı benden aldı..
Sevgilerle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nasılda davetkar böyle serapcığım....
cezbetti :)

Adsız dedi ki...

Ahhh... Ahhh...
Sen bunu cok guzel yaparsin be kuzen:-)

eldivenlerim dedi ki...

harika bir sunum, ellerine sağlık arkadaşım.....

sevimin sayfasi dedi ki...

bulusma:
simdiye kadar 3 kisi iptal etti
7 kisi geliyor
büyük bir ihtimale bulusma olacak...
benden haber bekleyin en gec bu aksam saat 9.da haber yazarim
sevim

sevimin sayfasi dedi ki...

bulusmadan son haber
arkadaslar ben Pazar günü saat 11.00 de orda oturup cayimi iciyorum,
benimle sicak bir cay icmek isteyen olursa buyurup gelsin...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Bildiğim, yediğim bir tatlı ama öyle şık sunuyorsun ki ne olduğunu ancak okuyunca anlayabildim. Farklı dokunuşlar, sunumlar çok daha çekici kılıyor ve bunu çok güzel yapıyorsun.
Ellerine, emeklerine sağlık.
İstanbul'dan sevgilerimle,

keskinli dedi ki...

canim selam insallah allah izin verirse geliyorum bende biraz gec oldu geri dönmem kac gündür misafirdi dügündü ancak firsat buldum simdi kahvaltiyi hazirliycam ondan sonra yolla cikacagiz allain izniyle canli canli görüsürüz sevgiler :))

Ferkay dedi ki...

Süper olmuş canım ellerine sağlık
sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

fotografa bayıldım. elmayla ilgili herşeyi severim zaten. ellerine sağlık :)

keskinli dedi ki...

serapcim sen gez daha oralarda bakayim ben reimleri albüm yaptim yaziyada yayinladim :)) gel bak bakayim nasil olmus

tanistigimiza cok cok menun oldum artik hep görüsürüz insallah sevgiler öptüm :))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sunum harika, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim... Seni tanimak benim icin gercekten bir zevkti... Orada da dedigim gibi, hala düsünüyorum, ben seni nereden taniyorum diye... Ya da cok güzel bir enerji aldim senden, belki ondandir, bilemiyorum ama kanim kaynadi sana.... Ayrica nazik jestine cok tesekkür ederim, beni mahcup ettin... Sana iyi yolculuklar dilerken, iyi ki geldin, iyi ki tanistik diyorum...

keskinli dedi ki...

canim zamanin olunca sendeki resimlerin hepsini email ile yollarsan albüme eklerim tüm fotolar bir arada olur o zaman sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Serapcim seni tanimak cok güzeldi canim.
Bütün gün yüzümde bir gülümseme oldu.Yatagimda sizleri düsünerek uyudum.
Ay ne güzel seymis bulusmak yaaa:))
canim umarim yolculugun iyi gecmistir.
Hadi artik yayinla fotolari:))
Öpüldün sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Nefis bir tatli olmus tek kelime muhtesem .
ellerinize saglik sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu çok etkileyici bir tat olmuş,ellerinize sağlık.

Jack T dedi ki...

Hi Serap ,

very beautiful and delicious creation.
You have a very nice blog and art aesthetics Gourmet
Compliment
Greetings from Nuremberg Jacob