3.6.09

Mantar dolmasi


BROKOLI-PATATES PÜRELI
 MANTAR DOLMASI
Malzemeler:
500 g patates
400 g brokoli
1 sogan
8 Jumbo mantar
1 yemek kasigi un
100 g krema
125 ml.süt
1 kasik kadar toz bulyon
2 yemek kasigi tereyagi
biraz hint cevizi(muskat)
tuz,karabiber
Yapilisi:
1)
Patatesleri soyup suda yaklasik 20 dakika haslayin.Brokolileri dallarindan ayirip patateslere katip 5 dakika daha haslayin.
2)Sosu icin sogani yemeklik dograyin.Mantarlarin saplarini cikarip bunlarida ufak ufak dograyin.Tereyaginda soganlarla birlikte kavurun.Unu serpin.Süt ve kremayi ekleyin.Kaynayinca toz bulyonu katin.Tuz ve karabiberle tatlandirin.
3)Haslanan patates ve brokolileri süzün ve bunlari iyice ezin.Biraz sivi yag ekleyin.Tuz ve karabiber ekleyin en son olarak hint cevizi(muskat) ile tatlandirin.
4)Firina dayanikli bir kaba sosu dökün,mantarlari icine dizin ve sıkma torbasina koydugunuz brokoli ve patates püresi ile mantarlari doldurun.
5)200 dereceli firinda 15 dakika pisirin.
Ben hazir patates püresi kullandim...

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm harikasın pasta gibi olmuş
ellerine sağlık sımsıcak sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika bir tesadüf oldu canım,
geçen akşam ortaköy- kuruçeşmede
bir davette idik.
orada mantar aynen bu şekilde gelmiş ve ben hayran olmuştum.
şu an tadilat devam ediyor, mutfağımız gelmedi.
ilk fırsatta yapmak isterim.ama brokoli bulurmuyum bilmem :))
ıspanakla düşündüm deniyeceğim :))
ELLERİNE SAĞLIK SERAPCIĞIM. TEK KELİME İLE NEFİS TABİİKİ :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ne kadar şık bir sunum hımm ellerine sağlık nfis:)

tasarım mekani dedi ki...

elinize saglik, cok degisik bir tat ve renk... paylasim icin tskler, medinem

sevimin sayfasi dedi ki...

canim, cok lezzetli olmus,
mantar ve patates seven biri olarak bayildim
ellerine saglik

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Gerçekten hayran olunacak bir görüntü ve uyum. ellerine sağlık:)

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmm harika olmuş ellerine sağlık Serapcım.
Sevgiler öptüm by.

durutarifler dedi ki...

Muhteşem bir görüntü, eminim muhteşemde bir tat olmuştur.
Güzel görüşüne ve emeğine sağlık
Sevgiler

kirazdünyası dedi ki...

ne kadar güzel bir görüntü,ellerine sağlık :)

tatlilar gülcandan dedi ki...

Cok güzel görünüyorlar ellerinize saglik.Deyisik bir tarif yenilikleri severim .Sevgiler

Disalce dedi ki...

ıımmhh...farklı ve gösterişli bi tarif olmuş..

ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Serapcim burda mantarin kotusunu buluyorum.Guzel bir kombinizesyon
yaratmissin.Ellerine saglik olsun.
Kucak dolusu sevgiler gonderdim.
Fatma (Canada)

Sevgi Küçük dedi ki...

bu nasıl muhteşem bir şey yaaa??inan gözlerime inanamadım!görüntü harika! fikrede bayıldım. ellerine sağlıkkkkk
:)

gülay dedi ki...

canım ellerine güzel bir sunum olmuş eminim tatıda öyledir..
sevgilerimle...

FİLİZ'CE dedi ki...

yemek değil bir sanat eserii.ellerine sağlık

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Çok lezzetli ve harika görünüyor.Çok şık bir Sunum.Ellerine Sağlık

pelince dedi ki...

Canım destek mesajın için teşekür ederim..Tariflerinin hepsi birbirinden şahane,püreli mantarda çok nefis ellerine sağlık..

Sevgilerimi yolluyorum...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

harika görünüyor ,tablo gibi.
ellerine sağlık
sevgiler

Banu dedi ki...

Merhabalar
Pelin in sayfasinda yorumunuzu gorunce , bu konuda sizden yardim istemek isteDIM.Picasa programi ile birseyler yapilabileceginden bahsetmissiniz.Yardimci olmak isterseniz bana yorum birakmaniz yeterli olur.Tesekkurler, sevgiler..

Beyza dedi ki...

Patates ve brokoliyi bu sekilde püre haline getirmek cok güzel bir fikir. Ben de deneyecegim en kisa zamanda. Cok istah acici gözüküyor.Ellerine saglik Serapcim.
Sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Ay bayıldım ben bu mantarlara:) çok değişik ve çok şık olmuş gerçekten ellerine sağlık adaşım kocaman sevgiler..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

brokoli ve patates çok şık olmuş ellerinize sağlık...