20.2.09

Parmesanli profiterol

Sevgili LEZIZ SOFRALAR in evsahipligini üslendigi "5 Cayina Lokmalik tadlar"etkinligi icin, tamda 5 cayina uygun olacagini düsündügüm bir tuzlu ile katilmak istedim.Evsahibi Seval'e kolay gelsin diyor bol katilimli güzel bir etkinlik olmasini diliyorum.




PARMESANLI PROFITEROL
(bes cayina degisik bir tuzlu)
Malzemeler:

150 g un
250 ml su
80 gr tereyagi
1 tutam tuz
4 yumurta
1 silme tatli kasigi kabartma tozu
100 g parmesan rendesi
biraz susam
Kizarmak icin siviyag
Yapilisi:
1)Tereyagi ,su ve tuz bir tencerede kaynatilir.
2)Un eklenir ve tahta kasik ile sürekli karistirmak sarti ile kisik ateste tencerede bir topak olacak kadar karistirilir.Sogumaya birakilir.
3)Ilk once icine 1 yumurta ve parmesan rendesi katilir ve iyice karistirir.Bu esnada mixer kullanabilirsiniz.
4)Sonra diger yumurtalar teker teker eklenir ve iyice yedirildikten sonra kabartma tozu elenerek karistirilir.Hamur 30 dak.dinlendirilir.
5)Iki kasik yardimi hamurdan alinip kizmis olan yaga atilir ve arkali önlü kizartilinir.(ara sira kasigi suya batirabilirsiniz)
6)Cikan peynirli toplari biraz kagit havluda bekletikten sonra üzerine susam serpin.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok farklı görünüyor.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım harika olmuş bence ellerine sağlık.
Acaba fırında pişse nasıl olur hiç denedinmi?
Sevgiler öptüm by...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

NE LEZİZ BİR TARİF OLMUŞ.
LOKMA LOKMA :)
AFİYET OLSUN SERAPCIĞIM..

zarpandit dedi ki...

parmesan denmiş bir kere bu tariften caymak olmazzz :)

cok lezzetlidir o ikramlıklar ya harika..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Müjde'cim hosgeldin.Yorumun icin tesekkürler..

Melekcim acikcasi bende ilk defa yaptim ve tanidiklarim tarafindan ayni soru ile karsilastim.denemek lazim.birdahaki sefere bir kactanesini firinda pisirip iyi bir sonuc alacak olursam tarifin altinda yazacagim...

Nunucum oldu vallahi! bir bir mideye indiler...

Adsız dedi ki...

Cok degisik bir profitrol olmus
Serapcim..bende yapacagim hemen,
bakalim tutturabielecegimmi?Ailece
iyi hafta sonlari canim.
Fatma (Canada)

Adsız dedi ki...

Parmesan bizim evde pek bi degerlidir bilirsin!... Ama yeni evde deneyecegim. Damla the Kuzen

Tijen dedi ki...

Bunlar muhteşem Serap! Ellerin dert görmesin.

elma şekeri dedi ki...

Ellerine sağlık.

Sevgiler!...

atesböcegi dedi ki...

cok degisik bir lezzet. eminim cok lezzetlidir. ellerine saglik.
sevgiler Atesböcegi Ümmühan

Adsız dedi ki...

Cok degisik ve harika bir lezzet, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik harika olmus bu lokmaliklar ayni zamanda cok degisik...

Ayrica etkinlige katilimiz icin tesekkürler...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, çok değişik bir tarif.
Çikolatalı yedim ama bunu denemek gerek.
Sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş. Tuzlu profiterol :))) . Ellerine sağlık.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ne kadar değişik birşeymiş buu.. Tam bana göre, peynir giren hemen hemen herşeyi çok beğeniyorum.
En kısa sürede denemem lazım:)

Damak Tadı dedi ki...

Ben bunlara bayılırım Serap'cığım..Çok nefisler ve tam benim sevdiğim gibi olmuşlar..))Harikasın canım..!

Desteğin için çokk teşekkürler..


Sevgiler..