30.12.08

Biberiyeli Firin patates

biberiyeli patates

BIBERIYELI FIRIN PATATES
Malzemeler:
Patates (mümkün oldugu kadar ufak ve ayni boyda)
Biberiye (taze veya kuru)
3-4 dis Sarimsak
3-4 kasik sivi yag
tuz,karabiber varsa tavuk baharati
Yapilisi:
Patatesleri soyun -taze patateslerin soyulmasina gerek yok
Büyüklüklerine göre ister dörde ister ikiye bölün.
Bir kapta patatesleri ,baharatlari,biberiyeyi ve sarimsaklari ve siyi yagi karistirin.
Yaglanmis firin tepsisine -ben kagit kullaniyorum-yayin ve 200-230 dereceli firinda kizarana kadar pisirin.
Bu tür hazirlanmis patatesi ister tek basina, ister köfte ve et yaninda ister yemeklerde kullanabilirsiniz.
Bir taraftan diger yemeklerinizi hazirlarken bir taraftanda patatesler firinda kendi baslarina pisecektir.
Dakikalarca yagda kizartma yok!Ayrica kullanilan yag miktarida minimum oldugu icin gönül rahatliligi ile yiyebilirsiniz.
Biz uzun yillar patatesi böyle pisiriyoruz.Biberiye yerine kekik de kullanilabilinir!!


39 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yorumun için çok teşekkür ederim canım. Kültürümüze sahip çıkan insanlar olduğunu görmek güzel birşey:)
Patatesin her haline bayılırım ama diyetten dolayı hasret kaldım:(
Evdekiler için deniycem inşallah,ellerine sağlık..

Hicri ve miladi yılımız hayır ve bereket getirsin inşallah..

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis bir görüntü denemek lazım ellerine sağlık
herşeyin gönlünce olduğuı sağlıklı mutlu biryıl dilerim cnm
öptüm

Tijen dedi ki...

Bayılırım patatesin bu haline!

Adsız dedi ki...

benimde sıklıkla yaptığım bir tarif. ellerine sağlık. Yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlarım. Mutlu ve sağlıklı yıllar dileğiyle..

moda tasarım stil dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor :)
mutlu yıllar

durutarifler dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı yıllar diliyorum. Herşey gönlünüzce olsun.
Sevgiler

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Sevgili Serap abla,
Ellerinize sağlık.

Yeni Yılınızı sevdiklerinizle birlikte en içten duygularımla
kutluyorum.
Saygılar,
Cenk

Adsız dedi ki...

Hayallerinin gerçeğe döndüğü bir yıl diliyorum canim
Yeni yılın tadı tuzu yerinde olsun, hayatın kıvamını tuttur...
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.cum

MELİS dedi ki...

Sevgili Serap ablacığım,
Fırın patetes yemeğinizin çok leziz
olduğundan eminim.Benim hep ekolüm
olmuş bir ustamsınız.İleride sizin
gibi yemekler yapabilmeyi kendime temenni ediyorum -:))

Sizin,ailenizin ve sevdiklerinizin
yeni yılını candan kutluyorum.Yeni yılın,dünya ve bölgemize barış ve huzur getirmesi dileklerimle...
SEVGİLER,Melis

Adsız dedi ki...

canım ne güzeller canım çektii

ellerine sağlık
sevgilerr

Adsız dedi ki...

pratik ve lezzetli ellerine sağlık,mutlu yıllar dilerim

Disalce dedi ki...

offf harika bir görüntü...çok severim..bayılırım bu tarife...hafta sonu kahvaltılarına mutlaka yaparım....

ellerine sağlık....

hayırlı ,sağlıklı,huzur dolu yıllar...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Yeniyıl sana ve ailene hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun.

Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika mutlaka denenecekler lisesinde yerini aldı bile.

2009 unutamayacağın bir yıl olsun sağlık, huzur, mutluluk ne istersen senin olsun...

Sevgiler,
Evren

Kübra dedi ki...

Sevgili Serap,

Yeni yıl size sağlık, huzur, neşe ve bol bol para getirsin.
Sevgi ile kalın.

Semra Altay dedi ki...

Yeni yılda tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileğiyle,
Mutlu yıllar.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Damak Tadı dedi ki...

Serap'cığım,bu patatesler pişerken nasıl güzel kokmuştur mutfağın..Bende çok severim fırın patatesi,hemde bayılırım..Ellerine sağlık canım..

2009 Yılı,sana,ailene ve sevdiklerine sağlık,mutluluk,huzur,bereket ve bol kazanç getirsin..Güzel yaşayın..!!MUTLU YILLAR!!



Sevgilerle..

MMO dedi ki...

Merhaba Serap,
Yeni yılın sana, senin için hayırlı ve güzel olan her şeyi getirmesini dilerim.
Sevgiler :)

keskinli dedi ki...

Mutluluk bankasının sevgi şubesinde,
2009 no'lu hesabınıza,
365 gün daha yatırılmıştır.
Mutlu bir şekilde harcamanız dileğiyle..
MUTLU YILLAR:))

Sevil Şahin dedi ki...

YENİ YILIN...! MUTLU,HUZURLU ,SAĞLIKLI VE BOL KAZANÇLI TÜM SIKINTILARDAN UZAK BİR YIL OLMASI ÜMİDİ VE DUASI İLE....!
MUTLU YILLAR.....!

Naile dedi ki...

Serap hanım yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlarım

pelince dedi ki...

Patates leziz gözüküyor,ellerine sağlık...

2009 yılının sağlık,başarı ,mutluluk ve bol kazanç getirmesini diliyorum..Sevdiklerin hep yanı başında olsun..

Mutlu Yıllar!!

reality dedi ki...

Ailece yeni yılınızı kutlar,
başta sağlık olmak üzere mutlu ve
bereketli bir yıl dilerim.
Sunny

Baharcicegi dedi ki...

saglikli umutlu breketli huzur dolu yeni bir yil dilerim sana ve ailene canim

keskinli dedi ki...

mutluluk bankasinin sevgi subesine 2009 nolu hesabiniza 365gun yatirilmistir mutlu ve huzurlu bir sekilde harcamaniz dilegiyle mutlu yillar

meleginmarifetleri dedi ki...

Dilerim ki, yeni gelen yıl, siz sevgili dostlarıma;



Gününüzü aydınlatacak ARZU

Arzularınızı güçlendirecek KUVVET

Kuvvetinizi yaratacak PARA

Parayı kazandıracak FIRSAT

Fırsatları değerlendirecek AKIL

Aklınızı koruyacak SAĞLIK

Sağlığını sürdürecek MUTLULUK

Mutluluğunuzu getirecek SEVGİ

melek...

sevdamavisi dedi ki...

Serapcığım,
güzel bir yıl geçirmeni diliyorum. tüm sevdiklerinle.. sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba serap hanim,
cafe gustodaki yorumunuzu okudum, inanin size aynen katiliyorum ve tebrik ediyorum, bende oraya bir yorum yazdim, daha sonra sizinkini gordum, ve sitenize gelip bir mesaj yazim dedim. kendinize iyi bakin

fransadan leyla

akasyakokusu dedi ki...

Serap'cım merhaba dileklerine tşk ederim bende yeni yılını en içten dileklerimle kutluyorum.
Patates enfes inanılmaz canım çekti şimdi.Dediğin gibi artık son yıllarda kızartmalara bende ara verdim ya fırında yada buğulama yapıyorum..Helde son zamanlarda kızım haşlanmışını seviyor.
Eline sağlık görüşmek üzere..

Adsız dedi ki...

Alev Tanrısı hem seni esen kılsın
hem de dostlarına o güzel ışığınla erime ve erme nimetini surdursun
bu yeni yılda...

sevgiyle kucaklar, eşine ve kızlarına en iyi dileklerimi iletirim Sevgili Arkadaşım Serapcım

Xena the kick ass sista
Neşe Kutlutan

Cafe Gusto dedi ki...

Biberiyeli patates çok lezzetli oluyor bende biraz değişiğini yapıyorum ellerine sağlık.Mutlu yıllar....

Adsız dedi ki...

Tüm umutsuzlukların 2009 ' da UMUDA dönüşmesi dileğiyle Mutlu Yıllar..

Adsız dedi ki...

Serap'cım,senin,eşinin,kızlarının,
kuzen Damla ve diğer bütün sevdiklerinini Yeni Yılını Kutluyor,sağlık ve Mutluluklar temenni ediyorum.2009'da herşey gönlünce olsun.

Bakma bazen fikirlerim yakıcı gibi görünse de ben de insanoğlunu koruma ve insanoğluna hizmet etme yanlısı olduğum için gözümün önünde gelişen inanılmaz insanlık dışı olaylara,savaşlara karşı değişik bir reaksiyon göstermeye başladım. Ama dengeyi de sağlamak icin çaba gösteriyorum.
Nasıl olsa hicbirşeyin cevabı yok ve de biz hele hiçbirşey bilmiyoruz. Tek bildiğimiz yaşadığımız ve doğada bulunan, algı gücümüz, sevgi ve sevmenin ise özümüz olduğu ve ancak bu yüce herşeyi içinde barındıran yaratan bilen gerçek içinde yaşadığımızı ve ancak O’nun nimetiyle can ve var olduğumuzu biliyoruz. Sorularımızın cevabı cümle olarak değil direkt olarak içimizden gelen bir bilgi veya bilge ile buluyoruz. Aptal değiliz, gerek dünyada gerek birey olarak insanoğlunun davranışlarını, hatta kendi zaaflarımızı idrak ediyor izliyoruz. Sana Ömer Hayyam'ın mısraları ile şimdilik veda ediyorum.Sevgiler,Gülsen Yalçın
---------------------
İçimiz temiz olmadıktan sonra
Hacı hoca olmuşsun,kaç para! Hırka,tespih,post,seccade güzel; Ama Tanrı kanar mı bunlara?

Var mı dünyada günah işlemeyen söyle:
Yaşanır mı hiç günah işlemeden söyle;
Bana kötü deyip kötülük edeceksen, Yüce Tanrı,ne farkın kalır benden,söyle...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bloguma desteginiz için çok teşekkürler.çok iyi geldi.urfa dan kocaman selamlar.

Ferkay dedi ki...

sevdiklerinle birlikte geçireceğin sağlık mutluluk ve başarı dolu bir yıl diliyorum canım.
Sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

2009 yılında da hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğimle. İyi ve sağlıklı seneler!

Adsız dedi ki...

sana,aileye sağlıklı huzurlu yıllar
dilerim.sevgilerimle,pınar tugsavul

neseersoy dedi ki...

Selam,
Öncelikle yep yeni mutluluk , huzur ve sağlık dolu bir yıl diliyorum.
Patatesler harika , ellerine sağlık.
Sevgilerimle

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Biberiye hastası olarak kesin deneyeceğim.