20.11.08

Patates yelkenli

Bu güzel, yenilebilinen yelkenliye hayir diyebilecek cocuk tanimiyorum.Carcabuk hazirlanabilen hos bir yemek...Etkinlik konusu "cocuk yemekleri" sahibi ise Mimarin mutfagi'ndan sevgili Kübra. Kolay gelsin!

JJJJJJJJJJJJJJJJJ

PATATES YELKENLI
Malzemeler:
Iri patates
Dilim salam
Biraz yogurt
salatasi icin :
Kivircik-salatalik-tatli biber-zeytin vs.
Yapilisi:
°Patatesler uzunlamasina ortadan bölün.1 cm kalinlik kalacak sekilde icini oyun.
°Ister kizgin sivi yagda kizartin ister haslayarak pisirin.
°Salatayi hazirlayin.Patateslerin icini salatayla doldurun...
°Salami yelkenli biciminde bicimlendirip, enine üc yerinden kesin ve cöp sise aralikli gecirin.
°Patatesin ortasina yelkeni yerlestirin.
°Bir iki kasik yogurdun üzerine patatesi yerlestirin ve miniklere servis edin.


Cocuklara yemek yedirmenin püf noktalari: !!!!
Hazirladiginiz yemeklere tabakta bir sekilde muhakkak kas, göz, burun vs yapin! (yüzü, gözü olan yemekleri cocuklar daha eglenceli buluyormus....)
Tabaklari mümkün oldugu kadar renkli ve ufak! tutun!
(minik tabakarda servis edilen yemekler ,cocuklara daha cazip geliyormus....unutmayin ki onlarin midesi bize oranla cok ufak!) hoslarina giderse yine alirlar..
Yemek yapiminda muhakkak muftaga girmelerine müsade edin!(ufak tefek seyleri kesmesine izin verin-birseyleri soysun-birseyleri süzsün, varsin biraz malzemede fire verin ama yemek yapiminda katkisi bulunan cocuklar sofrada daha istahli yiyorlar)
Mümkün olabildigince menü renkli olsun!


**********************************************************************


Miniklerin severek yedigi ve baligi anlasilmayan Somon köfte tikla!


















Bu da onlarin sevdigi Renkli biberli tavuk köfte tikla!

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Serap teyzeciğim mercilerden bi
demet:))
Bayıdım yelkenlinize.Çok tesekkürler.Ellerinizden öperim.
Zeyneb Dirhem

durutarifler dedi ki...

Harika görünüyor. Bunu yemecek çocuk düşünemiyorum. Ben de bir yelkenli yemek istiyorum.

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık cok güzel görünüyor.bende oğluma yemek yedirmek için bin bir takla atıyorum.bazende tamam yemesin diyip bırakıyorum acıkınca geliyor yavan ekmeği yiyor :-)))

Adsız dedi ki...

Bu içimizdeki can çocuklara ve çocuklara yemek yedirmek için güzel bir yöntem Serap'cım. Herhangi bir entellektüel cevaptan çok üstün bir bilge olduğun anlaşılıyor.Bu yelkenli ile,. her an bir başka bilgeyi algılıyoruz...aklımızla edindiğimiz güzel fikirlerin hepsi kalbimizde yokoluyor, kalbimizdeki sevgi uyuduğumuzda yok oluyor ama her gun yine kalkıyoruz, yine yıkanıyoruz ve yine yapraklara kuşlara bakıyoruz – yani biz yokuz, hayat var. biz olsak da olmasak da bu hayat var, vardı ve var olacak... onun icin yemezlerse şekerim fazla üzülmemeye çalışıyorum, herşey geçiyor, herşey gelişiyor...Yemek yiyen çocuklara bayılıyorum,ama küçük tabaktan,ama büyük tabaktan.Çook iyi bir hafta sonu diliyorum canım.
Sevgiler,
Neşe Kutlutan

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim harika gorunuyor,gerçekten bunu her çocuk yerr:))çok guzel olmus yelkenli çok iyi bir fikir...opuyorum...kendine iyi bak

elifin tarifleri dedi ki...

Ben böyle güzel bir görüntü görmedim daha önce. Gerçekten çok çekici, bunu yemeyi reddecek bir çocuk düşünemiyorum. Ellerine sağlık...

zarpandit dedi ki...

ayyy bunlar cok orjinal ya:)

edayurt dedi ki...

iyi aksamlar..okadar güzel sunumlarınız varki sitenizin adını yazarak birkac resminizi ve yaptıgımı paylaştım bende arkadaslarımla..göze hitap benim içinde öncelik..ellerinize saglık diyorum..sizin gibi blog yok sanırım degişik sunum yapan..takipcinizim..kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Hangi ara bunları yaptın yahu?.. Hasta yatmıyormuydun sen?...
Bu arada patatesin de süpper gözüküyor :))
Damla the KUZEN

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Semra Altay dedi ki...

Yelkenliye bayıldım.
Buna tüm çocuklar bayılır sanırım.
Eline sağlık.
Bu arada ben artık www.semraninmutfagi.com adresindeyim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hayrola sevgili Serap,
Kuzen rahasız olup yattığını söylüyor?Çok geçmiş olsun,lütfen
kendine iyi bak.
Sevgiler,
Tülay Yılmaz

Cafe Gusto dedi ki...

Bu yelkenliye hangi çocuk hayır diyebilir ki?Bayıldım doğrusu ellerinize sağlık..sevgiler..

LaMa dedi ki...

tam size yarasri bir tarif olmus!ellerinize saglik

Uğur CAN dedi ki...

Harika olmuş çok beğendim, Başka bir yerde avakado ve mor lahanayla olan versiyonunu görmüştüm. Ama bu çok pratik her evde bulunabilecek malzemelerden ilk fırsatta yapılacak
Ellerinize Sağlık
Sevgiler Uğur

Adsız dedi ki...

'''Hep bir yerlere, bir şeylere yetişme telaşındasınız değil mi?'''

Hiç vaktiniz yok, "Fast live", "Fast food", "Fast music", "Fast love"...
Dikte ettirilen "yükselen değerler", "in" ler, "out" lar...
Buna benzer bir odada, şanslıysanız gökyüzünü görebilen bir pencere ardında bitecek hepsi.
Dostluğu klavyelerinde, yaşamı monitörlerinde arayanlar, Size sesleniyorum!
Hangi tuş daha etkilidir ki sıcacık bir gülüşten ya da hangi program verebilir bir ağaç gölgesinde uyumanın keyfini?
Copy-paste yapabilir misiniz dalgaların sahille buluşmasını?
İçinizi ısıtan gün ışığını gönderebilir misiniz maille arkadaşlarınıza?
Sevgiyi tuşlarla mı yazarsınız?
Öpüşmek için hangi tuşlara basmak gerekir?
Ya da geri dönüşüm kutusunda saklanabilir mi kaybolan zaman?
Doğayı bilgisayarları na döşeyenler, neden görmezsiniz bahçedeki akasyanın tomurcuklandığını?
Ve ıslak toprak kokusu var mıdır dosyalarınız arasında?
Koklamak, duymak, dokunmak, yok mu yaşam skalanızda?
Bilgi toplumu oldunuz da, duygu toplumu olmanıza megabaytlarınız mı yetmiyor?

Müşfik KENTER

Çok güzel yazmış usta,değil mi
Serapcığım.?
Gülsen Yalçın

daimamutfak dedi ki...

Ne hoş bir sunuş..tebrikler..ben bile bayıldım.Çocuklar mutlak sever..