24.3.08

Mantar Pilaki

Mantar pilaki hic duydunuz mu?Hayir mi....? iste size hepsi cigden hazirlanan ,kendi suyunda agir ateste pismis sebzeli bir mantar yemegi!
MANTAR PILAKI
1 kg mantar
8-10 arpacik sogan (veya 1 sogan)
2 havuc
4 dis sarimsak
3 yemek kasigi sirke
1 " " seker
1 patates 1 kirmizi biber 1 domates
1 toz bulyon
1 caybardagi sivi yag
yarim limon suyu,tuz
biraz un
Yapilisi:
Mantarlar temizlenir.Patates ve havuc zar gibi dogranir.Domates,biber ve -arpacik sogan tümden- yok ise sogan ince kiyilir.
Mantarlar ,patates,havuc,domates,biber,sogan ,sarimsak,seker sirke,tuz ve bulyon harmanlanip bir tencereye konur.Yarim limon suyu,biraz un ve yag bir kapta karistirilip malzemenin üzerine dökülür.Tencere agzi yagli firin kagidi ile örtülüp kapagi kapatilip agir ateste kendi suyunda pisirilir.
Ben firina dayanikli bir kapta yine kagit kaplayarak firinda pisiriyorum.30 dak. kafi geliyor.
Burada kagidin önemi icine hava girmeden kendi suyunda pismesi....

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Hafif ve cok güzel bir yemek olmus,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

harika gorunuyor pilakin canim
afiyet bal seker olsun

www.yenitadlar.blogcu.com

uygarimizlahayat dedi ki...

Gerçekten cevabım hayır, ilk defa sende duyuyorum, ama mutlaka yapıcam harika görünüyor, ellerine sağlık canım...

Gönül dedi ki...

mmmhhhhh nefis olmuş ellerine sağlık ..olsada yesem şimdi:))) sevgilerimle öpüyorum

bir dilim bir tutam dedi ki...

Senemcim Tesekkürler,

Ugurböcegim dene bakalim begenecekmisin...

Yenitadlar ziyaretin icin tesekkürler..

Gönülcüm yorum icin tesekkürler,

Adsız dedi ki...

Nefis gorunuyor canim ellerine saglik opuyorum

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Beyza dedi ki...

Serap´cim harika, cok hafif ve saglikli bir yemek olmus. Eline saglik canim.

Sevgiler

DAMLA dedi ki...

Perşembe günü misafirlerim için güzel bir çeşit oldu.Teşekkürler kuzn:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Huriye'cim tesekkürler,

Beyza'cim ziyaretin icin tesekkürler,


Kuzencim memnun oldum.senin hosuna gidecek bir tat.Yerken bei anarsiniz artik.

Adsız dedi ki...

selamm,
bence çok güzel olmuş , bende demeliyim.
seelrine sağlık.
sevgilerimle,
Neşe
http://neseersoy.blogcu.com/

Aybike Ceylan dedi ki...

Ne kadar guzel ve degisik olmus pilakin. Ellerine saglik.

Guzel bir gun diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

SEVGILI SERAPCIGIM;
YORUMUN VE GÜZEL SÖZLERIN ICIN COK TESEKKÜR EDERIM.BEN SEKER HAMURUYLA IKLK KEZ CALISTIM CANIM.BIR TEK SEY SÖYLEYEBILIRIM ÖYLE BÖYLE DEYIL,COK EMEK VAR BU PASTAYI YAPAN HERKESE DAHA COK SAYGI DUYUYORUM SIMDI.
SONUCUN BEGENILMESIDE GÜZEL CANIM:)
SENINDE DEDIGIN GIBI PASTALARIN ICINI GÖSTEREN HICBIR TARIFI BENDE GÖREMEMISTIM.ACIK TARIF PAYLASMAYI SEVIYORUM.BILGILERIMI SANDIGA KOYUP SAKLAMAJK YERINE HERKESLE PAYLASAYIMKI,YARARLANANLAR ALLAH RAZI OLSUN DESIN YETER!!!
O SEBEPLE BU PASTAYI KESTIM VE IC GÖRÜNTÜSÜNÜ YAYINLADIM.
COK TESEKKÜRLER,SERAPCIGIM.
HER ZAMAN BEKLERIM:)))

Özlem dedi ki...

Serap'cım,
Iyi ki ziyaretine gelmişim, ne güzelfikir verdin bana. Dolapta, pizza için aldığım ve artmış mantarlarım vardı. Şimdi hemen mutfağa gidip bu güzel tarife göre pişireceğim onları.
Eline ve yüreğine sağlık,
sevgilerimle

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nesecim;

Aybikecim;

yorumlariniz icin tesekkürler.

Gülden'cim dogruya dogru....

Özlem'cim hadi bakalim.Sonucu bana bildir ha.....

Nilgün dedi ki...

Ben mantari cok severim..Konserve olsun taze farketmez..Böyleside pek lezziz olmus...

Ellerine saglik


SEVGILER

gezgincigencler dedi ki...

çok hafif ve pratik bir yemek ellerine sağlık canım

sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım duymamıştım ama enfes olmuş harikasın ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım benim gerçekten nefis görünüyor. birde benim şu mantar allerjim olmasa.. :(

ellerine sağlık.

sevgiler.
www.misssgibi.com

bir dilim bir tutam dedi ki...

sevgili Nilgün,
sevgili pastamaxi,
sevgili Ezgi ziyaretiniz icin tesekkürler.

Zerrin'cim mantar alerjin icin üzüldüm.sevgiler

Melek* dedi ki...

oo ellerine sağlık çok güzel olmuş bayılırım mantarın her çeşidine:)

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım mantar pilaki çok değişik olmuş ellerine sağlık canım.
Sevgilerimi yolluyorum öptüm bayy

Baharcicegi dedi ki...

mantari hem yemek olarak hemde etli yemeklerin yanina garnitür olarak yapiyorum,tarif hafif ve nefis olmus eline saglik canim

Adsız dedi ki...

Serapcığım cidden ben de duymadım hiç.ellerine sağlık.mutlaka deneyeceğim.sirke de katmazdım hiç bu yemeğe..sevgilerimle.
sebilay.

İlker Ergin dedi ki...

canım mantar pilakiiy hiç duymadım.mantarıda hiç yemedim doğrusu.ama çok lezzetli ve şık görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok güzel
gözüküyor.
Neşe Kutlutan