16.1.09

sehriyeli tavuk köfte

SEHRIYELI TAVUK KÖFTE

Malzemeler:

3 tavuk budu

1/2 su bardagi tel sehriye

biraz maydonoz

1 tatli kasigi kirmizi biber

2-3 corba kasigi kasar rendesi

2 yumurta

3-5 taze sogan ufak dogranmis

2 corba kasigi un

2 " " yag

köri,tuz,karabiber

Yapilisi:

Tavuk butlarini suda pisirip soguduktan sonra etlerini ayiklayin.Minik minik dograyin.Ben mutfak robotundan gecirdim.

Tel sehriyeyi bir kac dakika tuzlu suda haslayip iyice süzün.Tavuklara ilave edin.

Yumurtalari kirin,diger malzemeleride ekleyip karistirin ve buzdolabinda 1 saat bekletin.

Istediginiz sekli verip az yagda sadece bir iki dakika kizartin.

Tavuklar önceden pistigi icin fazla kizartmaniza gerek yok!!

23 yorum:

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik nefis olmus

SARI PAPATYALAR dedi ki...

bende yaparım ama şehriyeli ilk defa gördüm ellerine sağlık birdahakinde böyle deneyecegim sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve lezzetli görünüyorlar..Daha önce tatmadığım bir köfte çeşidi..Ellerine sağlık Serap'cığım..


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Slm.. Harika görünüyor..Ellerine sağlık.. SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

Bu ne hız kuzen!...
Ayağının tozuyla döktürmüşsün.
Ellerine sağlık.
Damla the Kuzen

zarpandit dedi ki...

bu tarifi kafamda olusturmaya calısıyordum harika oldu!!! okulda bir lokantada yedim bayıldım!! ve sende var minnettarım canım ya :)

Adsız dedi ki...

çok güzel bir blog.tesadüfen geldim çok beğendim.sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ellerine saglik,çok guzel bir tarif,opuyorum,kendine iyi bak.

Yeni adresim http://www.kelebeklisaniyeler.com/

Adsız dedi ki...

çok farklı bir tarif, eminim çok güzeldir, eline sğlık, sevgiler.

Özlem dedi ki...

Yine değişik ve leziz bir tarif,
ellerine sağlık,
sevgiler

Adsız dedi ki...

Ne kadar da güzel bir tarif.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

mımm yanınada patetes püresiyle enfes olur enfess..
ellerine sağlık canım..

Begüm dedi ki...

Cok hosuma gitti bu köfteler. Degisik olmuslar. Ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

Cok degisik bir o kadarda lezzetli gorunuyor,ellerine saglik canim.

SEVGİLER

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Serap'cigim,
Ne degik ve ne guzel bir tarif...
Sevgilerimi gonderiyorum.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

merhaba...çok değişik ve güzel bir
köfte...denemek lazım..eminim lezzetide güzeldir...ellerine sağlık...

TATESAL dedi ki...

Çok güzel görünüyor,akşam da oldu karnım acıktı.Köftenden alıyorum,sakın arama yedim bile.Enfessssss

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Serapcığım öyle nefis görünüyor ki, tam da öğle vakti girmenin bedeli olarak kaloriler yığılacak yine. Eline sağlık canım.

gulsev dedi ki...

Elinize sağlık,
güzel olmuş, cezbedici..
Genelde bu tür köfteleri hazırlarken; et yada tavuk kıyması çiğ kullanılır, tutucu özelliği kıvamlı olsun diye...
siz haşlayarak kullanmışsınız? Nedeni var mı?
sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili deafmute!yorumun icin tesekkürler.orjinal tarifine sagdik kalarak yapiyorm okadar.Baska bir nedeni yok.Sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Serapcığım bütün denediğim tariflerin gibi bu köfteleride çok beğendim canım tarif için çok teşekkür ediyorum..

sevgiler..

Duygu dedi ki...

Merhaba, bu tarifinizi dun denedim. Hatta benim ufaklik icin daha cazip hale getirdim ve sislere taktim. Yemek konusunda cok secici olan minigim bayilarak yedi. Tarifiniz icin gercekten cok tesekkurler. Yakinda ben de bloguma koyacagim.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Merhabalar, Tarifler değişik ve pratikler. Blogunuz bende alışkanlık yarattı ve izlemeye aldım. Tarifleri paylaştığınız için teşekkürler, sevgiler Pırıl.