5.12.07

Ricottali domatesli tart

Hanimlar hafta sonu geliyor.Kahvalti icin degisik bir seyler yapmak istermisiniz???

Laf aramizda 5 cayina da iyi gidiyor.....


RICOTTALI DOMATESLI TART
Hamuru icin malzemeler:
200 g un
175 g buzdolabindan yeni cikmis tereyagi
1 tatli kasigi kekik,tuz karabiber
Ici icin malzemeler:
250 g ricotta veya lor
2 yumurta
4 yemek kasigi krema-alternatif olarak süt
2 yemek kasigi parmesan
1 tatli kasigi kekik
2 domates
tuz karabiber
Yapilisi:
#un ve soguk tereyagi mixer ya da el ile minik minik topak olacak sekilde karistirilir.Tuz ,karabiber ve kekik eklenir cok az bir su ilavesi ile sert hamur elde edilir.
#Unlu bir zeminde hamur tart kalibindan biraz büyükce acilir.Kaliba yerlestirilir.
#Ricotta,krema ,ayri bir kapta hafif cirpilmis yumurtalar,parmesan,kekik,tuz ve karabiber karistirilir ve hamurun üzerine dökülür.
#Domatesler ince dilimlenir,tartin üzerine dizilir.
#Kenardan artan hamurlar hafifce ice kivrilir.
#40-45 dakika üzeri pembelesinceye kadar pisirilir.
SICAK VEYA SOGUK SERVIS EDILIR

DIPNOT
1)Tart hamuru muhakkak soguk calisilmasi lazim ki güzel olsun.Ayrica su ilavesi de hamuru sadece birlestirebilecek kadar eklenecek.

2)Ben hamuru bir strec folyo üzerinde aciyorum.Böylelikle kaliba aktarmasi daha kolay oluyor.



17 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

serapcım mımmmm harika olmuş vallahi bayıldım ellerine sağlık canım hoşçakal

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melekcim,ilk defa yaptim ben de cok ama cok begendim...Hemen de sizlerle paylasmak istedim.Tesekkürler.

DAMLA dedi ki...

Kurutulmuş domatesle de güzel olur değil mi?

bir dilim bir tutam dedi ki...

Damlam neden olmasin.Off simdi canim cekti.Domates ve kekik...

NiNo dedi ki...

super gorunuyor ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

ay ben biliyorum bu çok güzelll bir tat
ellerine sağlık domatese bak yaa

Adsız dedi ki...

Merhaba,

ben çok sevdim bu tartı.. Gidip kocaman bir poşet lor aldım geçenlerde ne yapacağımı düşünüyorum. Lorlu kurabiyelerden çeşit çeşit yaptım.. Şimdi bu tarifi görünce :) Bayıldım.

Mutlaka deneyeceğim

ellerinize sağlık
sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefiss bir
görüntü.Bu arada aşşağıdaki Haluk
Bilginer espirisini anlayamadım.
Sımsıcak Sevgiler,
Naciye Özkasım

Yaren dedi ki...

Cok harika görünüyor,ayrica tavuk dolmasida sahane olmus.Ellerine saglik.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Naciye,cim hani su bir benzin istasyonunun reklami,hani su Avrupa yakasindaki Makbule si sürekli su varmi bu varmi diye soruyor ya...iste Haluk Bilginerde olmaz mi yerine olma mi!diyor ya.....

Gönül dedi ki...

mmmhhhhh nefis nefiss ellerine sağlık arkadaşım bayıldım ....sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Serap'c�m,domatesli tart� �u anda
mi�deye indiriyoruz,yan�nda �ay�m�zda var.Sevgiler,Ne�eKutlutan

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba, hem ricotta peyniri hem domates ne güzel bir ikili olusturmus bu güzel tart, ellerine saglik.

Selam ve sevgilerimle..

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Kurutulmuş domates bulamıyorummm.Biz kurutabiliyor muyuz Serapçımm?

Adsız dedi ki...

Serap'cığım,
Domatesli tart harika gözüküyor.
Ailece iyi hafta sonu dilerim.
Hayal

bir dilim bir tutam dedi ki...

NESE,cim gercekten cay ile bir baska güzel.Benimde simdi karnim ac,pazardan yeni gelmisim evde bir sey yok.offff

HAYAL,cim ben de sana iyi günler diliyorum.

SEVGILI BIYO,domates tabiki evde de kurutuluyor.Bir yerde okumustum.Tuzlayip düsük bir isida sattlerce firinda kurutuluyor.Ama su mevsimde domates bulmak zor.Disarida satilanlarda domates görünümlü ici su dolu bisey....

KEVSER,cim sevgini ve selamini aldim:TESEKKÜRLER

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus Serap'cigim, ellerine saglik.

simdi olmali ve de yenmeli diyorum:)

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.