7.6.16

Süleymaniye corbasi

Ramazan sofralarinin olmazsa olmazidir corbalar..Bu ay icinde klasik corbalarin yani sira degisik corbalar denemeyi cok seviyorum..Süleymaniye corbasida yeni kesfettigim iceriginden dolayida oldukca zengin ve doyurucu bir corba..
süleymaniye corbasi

SÜLEYMANIYE CORBASI

Malzemeler:

Yarim kabak
yarim havuc
1 sogan
1 kücük patates
2 domates
yarim cay bardagi kirmizi mercimek
1 dis sarimsak
3 kasik siviyag
tuz.karabiber
1 kasik un
Dereotu

Köftesi icin:

100 g kiyma
1 kasik un
tuz,karabiber,kimyon

Yapilisi
Kabak,sogan,havuc,patates,sarimsak ve domatesi rendeleyin ve tencerede yagda hafif kavurun.Üzerine sicak suyu ekleyin (varsa eger et suyuda kullanabilirsiniz)
Mercimekleri katip tuz ve karabiber ile tatlandirin.

Diger tarafta  1 kasik unu hafif sararincaya kadar kavurun ve daha sonra sogumasi icin kenara birakin.

Köfte icin kiymaya 1 kasik unu ekleyin tuz karabiber ve kimyon ile tatlandirin.Ufak köfteler yapip cok az siviyagda kizartin.

sogumus unu biraz su ile acin

Corbaya köfteleri ve unu ekleyip  bir iki tasim kaynatin.Dereotunu dograyip ekleyin.



3 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...



Gönülden sevgiler..
Ben bu çorbayı sanırım birazdan yapacağım..
O kadar benlik ki !!

Harika :)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Nunu Maalesef sosyal medyadan nasibini alip uzunca b sessiz kalan blogumun yorum kismina tanidik birinden gelen yorum beni cok mutlu etti...Eski blog arkadasim hersey gönlünce olsun..

gülçin dedi ki...

ben yaptim müthiş bir lezzet favori çorbam oldu biraz öncede defterime ekledim kaybolmasın diye:)