12.10.09

Tiramisu

         TIRAMISU (Orjinal)
tiramisu                                                        
Italyan arkadasimin kendi pastanelerinde yapip sattiklari tiramisunun tarifi.....
TIRAMISU
Malzemeler:
500 g mascarpone
1 paket kedi dili biskuvisi
3 taze yumurta sarisi
3 kasik seker
1 bardak suda hazirlanmis 3 -4 kasik granül kahve
vanilya sekeri,kakao ve arzuya göre rom
Yapilisi:
Bir bardak sicak suda eriltilmis granül kahve sogumaya birakilir.
Yumurta sarilari,seker,vanilya ve rom iyice cirpilir.Mascarpone eklenir.Yumurta aki bir tutam tuz ile cirpilip kar haline getirilir.Yumurtali karisima dikkatlice yedirilir.Sogumus kahveye kedi dilleri batirilip bir kaba bir sira halinde dizilir.Üzerine hazirlanan kremanin yarisi sürülür.Daha sonra bir kat daha kahveye batirilmis kedi dili dizilir son olarak kalan krema sürülüp buzlolabinda bir kac saat beklenir.Ikram etmeye yakin kakao serpilir.
Serap diyorki....Yumurtalarin muhakkak ama muhakkak taze olmasi gerekiyor.
Orjinali tabiki Mascarpone ile yapilanidir.Ama Labnede iyi sonuc veriyor!
Rom yerine kahve likörüde konabiliyor.Ve yahutta hic bir sey eklemeyebilirsiniz.
Kedi dillerini kahveye batirip hemen cikartmaniz gerekiyor.Bir kac saniye fazla kaldimi tiramisu civik olabiliyor....
Üzerine serpilecek kakaonun ancak kremanin biraz donduktan sonra serpilmesi iyi sonuc veriyor.Aksi takdirde kakao eriyip güzel bir görünüm olmuyor

25 yorum:

Eya dedi ki...

Serapcigim....cok severim cok Tieamisu´yu, ellerine saglik. Bu arada gelirsem bana bu fincanla servis yapmani rica edecegim, bayildim... sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

Canım nerelerdesin özlettin kendini
ellerine sağlık bir fincan nescafey
le muhteşem olur ellerine sağlık öp
tüm...

Rakunt ideas dedi ki...

Süper görünüyor nasılda canım çekti çok severim:))

Nurperi dedi ki...

Serapcım, tadını gerçekten çok merak ettim, burada hep sahte tiramisu yapıyoruz, bu tarifle sayende gerçek lezzetine ulaşabilirim, tabi mascarpone bulabilirsem:))
Ellerine sağlık, Eskişehir'den sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim merhabalar iyim çok tesekkür ediyorum sen nasilsin...tiramisu enfes görünüyor süper yapmissin görüntü harika eline saglik, sevgiyle kal arkdasim.

Işıl dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR KAHVELI TATLILARA BAYILIRIM

Krema Tadında dedi ki...

bende deniyecem

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehracim elbette ki ikram ederim:bu arada arayi epey actik degil mi???

Deryacim tesekkürler.Biraz rahatsizlik durumu vardi sadece okadar....

Tugbacim tesekkürler..

Nurperi maalesef tiramisunun sahtesi daha cok yapiliyor.Birde Kek tabani ile yapiliyor ya iste ona sasiriyorum.O zaman tiramisuluktan cikiyor bence!


Huriyecim tesekkürler...


Isil sevgiler...


Bahar yorumun icin tesekkürler...

pelince dedi ki...

Özledik gerçekten ... nefis bir görüntü,çok severim tiramisuyu...ellerine sağlık...

Sevgiler..

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canimm servis sahanee gorunuyor hmmm..
sevgiler

Yaren dedi ki...

Cok seviyorum Tiramisuyu ,ellerine saglik canim.Yaninda kahvesinide yapmisin daha ne olsun:)Ellerine saglik canim.SEvgiyle kal:)

nazardeğmesin07 dedi ki...

çok severim görüntü mükemmel ellerinize sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcığım bende bu akşam için yapmıştım ama ben pişen kremadan yapıyorum maskarpone peyniri bulamadım daha marketlerde nedense?
Ellerine sağlık nefis olmuş görüntü süper.
Bana yazdığın yorumuda yanlışlıkla sildim iyimi bana yine yazarsan sevinirim.
Öptüm by..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harika gözüküyor tarifi not aldım ellerine sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcığım çok geçmiş olsun..
özlüyorum sen olmayınca sayfanı..
eya-zehracığım müsade ederse, bende o güzel fincanla içmeye talibim..
ama içine limon da isterim :)))
bir daha tiramisu yapınca,
bana da seslen emi :)
camı açık nbıraktım : sesini duyayım diye ! :)))
sevgiler canımmm..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pelincim ugrayip yorum biraktigin icin tesekkürler.....

Yarencim tesekürler,

Mutfaktakizaman berlinden sevgilerimi yolluyorum...

Melekcim yorumu yanlislikla sildigin icin üzülme arkadasim ben sana yine yazarim....

Nunucum bu ne güzel bir yorum....
Ne hos olurdu Sen Berline geliyorsun Eya yi da cagiriyoruz.... Düsüncesi bile güzel..


Yarencim Tesekkürler canim,

Rukiyecim tesekkürler....

umudunmaceraları dedi ki...

tariflerinizi çok beğendim.Tiramusuda harika görünüyor.Sadece benim yumurtayla pek aram yok:(
Ellerinize sağlık

Sevgi Küçük dedi ki...

Serap ellerine sağlık, ne kadar güzel olmuş.
Sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim,
iste Tiramisu'nun öz be öz hasi buna derim bende.

Artik sicaklarda bittigine göre yumurtalarla bu güzel tatliyi hazirlayabiliriz gönül rahatligiyla.

Senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm..

Ilker Erdem dedi ki...

Merhaba, tariflerini ve fotograflarini cok begenerek takip ediyorum. Sevgiler

sevgi dedi ki...

Harika görünüyor.. Ellerine sağlık..

şenay dedi ki...

Serap hanım kaç yumurta akı kullanılacak? Şimdiden teşekkürler..

pınar dedi ki...

ellerinize sağlık .ilk fırsatla deneyecegım ama mascarpone peyniri oldukça pahalı bir peynir 500 gramı 25 tl civarında.maliyeti çok yuksek bir pasta dolayısıyla
arkadaşınız cafesınde ne kadara satıyor kı bu pastayı :)

bir dilim bir tutam dedi ki...

SEVGILI PINAR MASCARPONE ALMANYADADA PAHALLI OYÜZDENDE BU TATLIYI RAHATTIKLA LABNEPEYNIRI ILE YAPABILIRSIN.ARKADSIM BIR DILIMINI 4,50 Euro ya satiyor.

Adsız dedi ki...

slm merhaba bende deneyecegım enkısa zamanda cok gorunuoo ellerıne saglıkk